Familjeliv

...finns det ett community som heter. Tänkte att det kanske skulle kunna var skoj att vara med där (också!) eftersom många av mina kompisar är med där. Men...nja, roligare har jag väl haft. 
Jag förstår inte vad det är för fel på folk! Särskilt gravida förstagångsföderskor. Från början till slut i presentationen handlar det enbart om bebisen i magen...visst det är underbart och det är ett mirakel, men vem vill veta allt om det ofödda barnet??? Definitivt inte jag i allafall. Det börjar naturligtvis med inskrivningsdatum på MVC, sen följs det av första hjärtljudet, hur många slag osv...sådär fortsätter det. Sinnes!
När man sedan kollar i galleriet finns det bilder från ultraljudet. Jag vet hur underbart det är att få se sitt ofödda barn, det väcker känslor man inte trodde fanns. Vem vill titta på en svartvit bild av nåt som man knappt ser vad det föreställer? Sen kikar man vidare och hamnar under en kategori som heter "magen". Gissa vad man hittar? Jo, en hel hög med bilder på gravidmagen från en viss vecka till slutveckan. Också totalt ointressant. Nästan lite perverst.
Okej då...har man en vacker mage utan en massa överflödigt fett så kan jag kanske förstå att man vill visa upp den om man är lagd åt det hållet. Men så är sällan fallet. Bristningar, dallrande fett och bölder(!) är vardagsmat.
Jag vet att allt det är normalt (ja nästan allt), men jag tycker bara att man kan hålla allt sånt för sig själv. Vad är nästa steg för dessa exhibitionister? Lägga ut bilder på porrsidor? Ja inte skulle det förvåna mig i allafall.
Vissa saker bör hållas privata.

Kommentarer
Postat av: Lina

Man kan ju alltid låta bli att kolla...

2008-02-25 @ 10:52:39
Postat av: LogLady

Nämen det GÅR inte att låta bli att titta heller. Inte om man lider av tvångshandlingar som jag:)

2008-02-26 @ 14:17:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0