Karlar i tvättstugan

Igår hade vi tvättstuga mellan 12 och 17, men har i praktiken precis fått hem alla kläder. Jimmy hade glömt tre plagg i torkrummet, det kom han på idag. Hans morbror (det här kommer bli invecklat känner jag på mig) som fick låna lite tvättid av oss, hade tagit ner kläderna, vikt dem och lagt dem på en bänk. Jag kom till tvättstugan idag vid 14-tiden, men tanterna (som tydligen hade veckorapport) hade inte sett till kläderna. Så jävla typiskt att jag ska komma just då, så de verkligen får vatten på kvarn angående oss "ungdomar" och hur slarviga vi är.
Kläderna fanns som sagt inte. Tur det inte var mina kläder, tänkte jag.
Gick till Tommy, som tvättat mellan 7 och 12 idag och frågade om han möjligtvis inte fått med sig dem av misstag (han är ju karl!!) Nej, inte där heller. Då gick jag till Carola som hade tvättid efter mig igår, hon var inte hemma och hennes dotter visste inget om några kläder. Maja, som hade lånat lite tvättid av Carola, var inte hemma så jag gick hem.
*Inte mina kläder*
Sen när vi satt och åt middag, kom Carola! Jorå, hennes karl hade tvättat. HON hade hämtat tvätten och fått med sig kläderna av bara farten. Sedär! Kvinnor ska inte vara i tvättstugan, eller var det tvärtom?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0