Fredagen den 13:e (del 2)

Nä. Dumt av otursförföljda mig att tro att en sån enkel sak som att gå till tvättstugan skulle gå smärtfritt. Det börjar med att det förbannade sköljmedlet nästan är slut. Varför köpte jag inte nytt när jag köpte tvättmedel? Impulsiva Anki trodde såklart att hon skulle hinna göra det innan tvättiden! Sen tog den lilla tvätterskan med sig dockvagnen och körde upp nya köttsår på min häl, genom att hela tiden köra in i mig på vägen ur hissen, genom dörrar osv. Men hon fick sitt hon också, kommer till det sen.

Jahapp! Hade jag bokat tvättid mellan 10 och 14, eller var det mellan 14 och 18? SÅKLART så öppnades inte dörren när jag blippade på tavlan. Det knäppte till, men den var orubblig. Gick heller inte att se på den digitala skitskärmen vad jag egentligen bokat! Lika bra att gå hem igen då med svansen mellan benen. Eller vänta, jag rycker upp dörren! Och det funkade. Höll på att ramla på lillarslet, men in kom jag!

Väl inne i tvättstugan, kommer lilla tvätterskan på att hon är kissnödig- ut i buskarna- inget kiss. In igen...försöker sortera tvätt samtidigt som hon gnäller över att hon är kissnödig. Inte alls nåt stressmoment. Ut i buskarna igen. Nu funkade det. In och fixar klart resten, sen hem igen.

Såklart ramlar hon när hon, trots alla mina förmaningar, springer med de för stora Foppa-tofflorna. Så nu ligger vi här i soffan, blodiga och trötta. Joråsatt. Men lika glada är vi, för vi har ju Mumin-boxen att titta på. Tror ärligt talat att Mumin är gjord för vuxna. I ett avsnitt blir nån förbjuden att röka, och en annan förbjuden att dricka kaffe. Det är tydligen dåligt att de får det förbudet.

Lite nervös är jag inför att hämta upp tvätten...


Kommentarer
Postat av: Ullis

Hahaha... Men det där skulle hända även om det var lördag den 16:e...

Jag fattar bara inte att ni klarar av att titta på de där hemska mumintrollen... Jag blir galen bara jag hör rösterna...

2010-08-13 @ 12:32:24
URL: http://www.alias-ullis.blogspot.com/
Postat av: J

Oj ja har varit in o kikat å varje gång har ja sett nyklippta barn... men va nu?? Jo en MASSA inlägg!! Så kul att läsa. Inte kul om du är less å så. Nä bara o ryck upp sig o ladda för mat o trevligt umgänge nästa helg ;-) Sätt upp dej på vik lista på dagiiiis vettja behövs alltid folk. :-) Vi höres o synes tjejen Kramis

2010-08-13 @ 12:57:55
Postat av: K

Tjejen! Hojta till om jag ska komma förbi med film och godis till dig ikväll! '-)

2010-08-13 @ 13:19:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0