Människor i allmänhet

Mänskligheten är ett märkligt släkte, därför blir jag lite lugn i själen när jag tänker på att jag ska bli ett äpple i mitt nästa liv.

I helgen har det ju varit Sundsvall Pride på stan. Hamnade mitt i det. Såklart. All respekt åt HBT(Homo, Bi, Trans)människorna, men ska det vara så förbannat svårt att klä sig både galet OCH smakfullt? Fi faan, vad mycket äckel det sitter fast på min näthinna nu. Vill jag få ett par hängpattar upptryckta i mitt kräsna synfält, så tittar jag mig väl bara i spegeln helt enkelt. Nu är jag ju över 30 och har fött två barn, så det är nog lite mer legitimt att jag har det, än den unga, Stolta Bi-tjejen.  Jag vill slippa se sånt när jag är ute på stan med mina barn. Nä, fram för lite mer stil, blandat med en smakfull galenskap. För trots allt så tycker jag om olikheter.

Apropå olikheter. Ibland har jag bara så svårt att förstå att andra inte är som jag, rent personlighetsmässigt. Ja, jag vet...tur är väl det. Men det gör förjävla ont ibland också. Jag är en sån människa som låter "alla vara med". Har jag bestämt nåt, och en person som inte egentligen hör till det "gänget" vill följa med, så självklart! Men tydligen är inte det en självklarhet för alla. Vet inte om det är nåt speciellt som bara tjejer sysslar med, men det är störigt som tusan iaf. Nu har det inte hänt nåt sånt just nu, men det var bara nåt jag kom att tänka på.

Livet handlar om att ge OCH få, som en vis kvinna sa till mig för ett tag sen :) Folk prioriterar skumt helt enkelt.

Puss på er!




Kommentarer
Postat av: den vise??

Du har så kloka saker att komma med...



Men tro inte jag ser upp till dej ;) heheheee

men sträck på dej för du är bra!!



Närå men jag förstår va du menar.



Men du och jag är ju så olika, känner dej ju inte heller så utan å innan...

Du bjuder ju in dej själv till saker å ting..

medan jag bara väntar på att någon ska ställa frågan, men som jag brukar säga här hemma så är vi väl några ohyror som ingen vill vara med, visas ute med eller bjuda in på roligheter, jo jag blir lite bitter emellanåt...men det går över...



Och tack för att ni vill vara med oss ohyror ibland!!



Men usch skulle JAG skriva av mig i din blogg???

2010-08-15 @ 21:01:02
Postat av: Ullis

Ofta kan kärleken göra att folk glömmer bort sina "gamla" vänner, och det är verkligen tråkigt. Men ofta tror jag att de kommer på sig tillslut och förstår att vänskapen oftast är viktigare än kärleken. Men det ska ju samtidigt gå att kombinera, man måste ju inte göra allt tillsammans med kärleken :)

Men jag håller med dig - folk är skumma...

2010-08-15 @ 21:09:22
URL: http://www.alias-ullis.blogspot.com/
Postat av: Loggy svarar

Ullis! Fan va du är läskig. Nåt sånt har jag väl inte skrivit? :) Men tack för att DU påminde mig om vänskap före kärlek där på hösten- 04! ;)



Och OHYRAN, skulle jag inte bjuda in mig skulle jag också bli en ohyra :) Även där handlar det om att ge och få. Men det kan vara svårt om man kanske inte är sån som människa. Återigen-olikheter :) Både på gott och ont! Och du!Skriv av dig bäst du vill, bara du skriver NÅNSTANS :)

2010-08-15 @ 22:01:39
Postat av: Ullis

Vissa saker behöver man inte säga eller skriva, jag kan se det iallafall... Jag är ju inte blind - när jag ser på fb till exempel... Särskilt läskig är jag inte... Men liiite spoky är det ju när du ringer mig, när jag bara sekunderna innan tänker "Måste ringa Anki"



Hösten -04 ja, så var det... Men du kom tillbaka till verkligheten :)

2010-08-15 @ 22:42:33
Postat av: Kloker

Ja absolut världen är så full av olikheter..



Jag måste ändå säga att "Det är ju tur de´"



Kärlek och vänskap behöver väl inte väljas..

Man kan ha både ock!?!

2010-08-16 @ 15:03:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0