Gnäll!

Är SJUKT less på folks GNÄLL! Men mycket vill ha mer, är det inte så? Jag kan nog också gnälla ibland, t ex över mitt boende. Men helt obefogat är det dock inte! Folk som har jobb, ibland t om DUBBLA inkomster, har ett bra boende, friska barn osv, osv...ska fan ta och tänka efter en stund! Vad finns det att gnälla över? Jo, men alltid kommer man på nåt!! Har man inte problem så skaffar man sig.

Ska jag också gnälla över allt jag inte har? Jag har ingen bil, jag har inte ens ett körkort. Så det går hand i hand, jag kan alltså inte gnälla över att jag inte har en sån eller sån bil. FÖR JAG HAR INTE ENS ETT KÖRKORT! Visst, jag får kanske skylla mig själv som inte har fötts i rätt familj, så jag har det betalt! Jag får aldrig nåt betalt av mina föräldrar, aldrig heller nån hjälp med praktiska saker om jag skulle behöva det. Barnpassning, hjälp med renovering mm. (Tur det finns andra som hjälper till!!)

Jag har heller inte plats för mina förbannade kläder i min SKITLÄGENHET. Jag har inte ens plats för mig själv. DOCK har jag plats för mina barn, det är såklart prioroterat. Jag skulle också vilja ha ett eget sovrum, förstår ni hur jävla mycket man kan önska och längta efter den dagen när man har en sänglampa att släcka? Hur det känns att ligga och fantisera om vad man ska ha på sitt sängbord? Nä. Mitt problem och inte gnäller jag dag ut och dag in om det.

Jobb då? Nä, inte det heller. Jag VILL jobba, vill få mer pengar. Men tydligen växer de inte på träd de där eftertraktade jobben. Men hör ni mig gnälla ofta?

Utomlands skulle jag vilja åka. Jag har aldrig varit utomlands, ja förutom de nordiska länderna då. En gång i livet skulle räcka, sen skulle jag vara nöjd. Sparar pengar, men rätt vad det är så behövs de till nåt annat, viktigare.

Vad vill jag säga med detta? Jo, att man ska vara glad för det man har. För det är jag trots allt. Jag har mina friska, vackra, duktiga och på alla sätt perfekta barn. Jag har tak över huvudet, va tusan, ett sängbord får jag säkert nån gång. I vilket fall som helst så får jag det på hemmet när jag är gammal. Trots arbetslöshet så kan jag ge mina barn det de behöver, vi har mat på bordet, och lever definitivt inte i misär. Resor då? Ja, det kommer jag också hinna med. För jag KOMMER få ett jobb, och då kan jag spara mer pengar.

Gnäll inte i onödan över saker som går att påverka, gläds åt det ni har istället!


Kommentarer
Postat av: Ann-Helen

Jag försöker hjälpa till så gott jag kan :).. Fast det vet du ju redan ;)... Vi skall nog lösa det mesta,resa det skall vi göra när vi fattiga ensamstående föräldrar fått ihop pengar, det tar längre tid men vi HINNER.. Å jag lover att vi NJUTER mer än alla andra då :)..HAHA... Nej det är klart att de som har allt skall gnälla lite till så är det.. Jag gnäller jag också.. Men ibland känns allt skit.. Just nu gör det de..Kan inte ens bo så mina barn kan ha sina saker..Men det är tur någon ger oss tak över huvudet.. :)..PUSS

2010-09-02 @ 11:10:51
Postat av: Loggy svarar

Men du FÅR gnälla! Det är ju inte ditt fel att du inte kan bo hemma i lägenheten!! Och givetvis kan man gnälla över annat också, men man får balansera lite :)

2010-09-02 @ 11:47:13
Postat av: Jenny

Bra skrivet Loggy!!



Jag gnäller, mest gnäller jag för jag är så trött

Får jag sova mer så brukar livet gå i medvind, men inte just nu, å inte på hela sommaren typ..

Men jag kan ju bara tro att det blir bättre liksom

..



KRAMIS

2010-09-04 @ 18:12:42
Postat av: J

Ja du, ibland gnäller man på småsaker. Jag prata me en vän... vi sa: Man gnäller o tjafsar om städ, mat pengar, barnen är trotsig, jobbet, arb.kamrater... ja gud vet allt. MEN man ska nog tänka till ibland, finns de som har VÄRRE! Finns ju som sagt de som inte har mat o hem. Å de som tappar sina barn vid olycka el sjukdomar... Man ska nog ha de i bakhuvet när man går an.

2010-09-04 @ 22:49:43
Postat av: Loggy svarar

Jadu, Jenny...sömn är nåt jag inte fått på väldigt länge. Har inte sovit bra på 3½ år, men det hör ju till livet som småbarnsförälder. En dotter som envisas med att vara bebis kan få det bästa att se ut som en zombie :/



J: Ja du har så rätt! Man fattar inte hur BRA man egentligen har det, det verkar behövas nåt allvarligt för att man ska uppskatta vad man har!

2010-09-06 @ 13:51:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0