Nattens härskarinna

Större delen av min gårdag spenderades på Himlabadet, roligt ställe det där. Jag blev som ett litet barn på ett...äventyrsbad. Sprang i trappor och åkte vattenrutchkanor som en vettvilling. Var i princip ensamma där också!! Hur fint och fräscht som helst, kan verkligen rekommendera er som inte varit där, att åka dit.

I natt.

Har jag inte sovit mycket. Igen. Jag fattar inte vad det är med min dotter, hon är besvärligare än alla besvärliga spädbarn utan kolik, tillsammans. Hon pratar inte på nätterna, är tyst som en mus. Ja, förutom när hon är "huschig" och vill ha vatten då. Men kroppen far av och an. Ena sekunden ligger hon vid mina fötter, nästa sekund är hon intrasslad i mitt hår och snurrar det runt runt runt. Ni skulle se mig på morgonen. Ser värre ut än allt ni kan tänka er.

Jag är alltså död. Dödare och dödast. Inte undra på att man däckar på soffan på eftermiddagarna. Hur skulle jag orka jobba när jag är mitt i verkliga mardrömmar på nätterna?

Tur att hon är den vackraste och underbaraste flickan i världen ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0