SÖMN- lyxvara i detta hem

Herregud, Prinsessan ska snart fylla 3 år, och är värre än ett spädbarn på nätterna! Jag fattar inte vad detta beror på, min son har ALLTID sovit som en stock, när han var 3 månader sov han hela nätterna. Hon har aldrig sovit en hel natt, jo, hos sin pappa sover hon förresten. Jag har testat ALLT- sova med pyjamas, sova utan pyjamas, sova med lampan tänd, sova i kolmörker, sova med saga på cd:n, sova i ett tyst rum. INGET FUNKAR!

Nu är det inte direkt så att hennes nattliga besök hos mig är problemet i sig, för jag tycker det är mysigt när hon kommer tassandes. Problemet är hennes bökande! Hon ligger och kastar sig fram och tillbaka, ormar sig ner till fotänden som värsta masken osv osv. När jag vaknar på morgonen känner jag mig som en levande död. De senaste veckorna har varit extrema, jag har ont i rygg, nacke, axlar och en huvudvärk som inte går över.

Önskar att ni som har "problem" på nätterna med era barn, skulle få uppleva detta, för då skulle ni inse att det kanske inte är så farligt. Jag vet att allt är relativt och jag vill inte på nåt vis göra mina problem större än era, men som sagt, ni skulle inte tycka att det var såååå farligt att barnen vaknar.

Nu ska jag bädda ner mig i soffan med täcke och kuddar, se på IDOL och sen en film. Äta kakor från bageriet, kanske lite chips, dricka te, tända ljus och bara slappa! Det är jag fan värd!

Kommentarer
Postat av: Ann-Helen

Du är värd det bästa... Jag har sett och hört hur hon går an... Hoppas du har en bra kväll!! Kram

2010-09-17 @ 22:21:12
Postat av: Anonym

Självklart är allt relativt... Jag tror dock att det finns ett sätt att få henne att sova kvar i sin säng - eller jag VET att det finns ett sätt :) Men det kan ta några nätter att få det att funka, så håll ut... Det gäller helt enkelt att när hon kommer så styr du tillbaka henne till sin säng, och man får verkligen INTE ge upp.. Det kan hända att du får vara vaken hela natten några nätter, men sen kommer det att gå till sig och du får den sömn du behöver.



Jag vet hur det är med sömnlösa nätter. Eddie har aldrig nånsin sovit en hel natt tror jag - på 10 år :) Men felet med honom är att han är pigg vid 4-5 på mornarna... Numera sover jag i dubbelsäng, så nu funkar det att han kommer på natten, men när jag hade en 90´s så var det inte lika mysigt Hahaha...



Lycka till!



2010-09-18 @ 10:58:59
Postat av: Loggy svarar

Tack för tipset, men det hjälper tyvärr inte. Jag har testat att visa henne tillbaka till sängen, funkade sisådär. Men efter den sista tiden med "nattmonstret", så sover jag så hårt att jag inte märker när hon kommer smygandes. Och att vara uppe och "vakta" funkar inte, för då blir man ju en zombie dagen efter, och det gynnar ingen :/ Valium kanske? :)

2010-09-18 @ 11:05:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0