Spontanitet

Jag river mitt hår och klöser snart ut ögonen. Jag blir less över att resten av världen inte funkar som mig. Detta är givetvis ett stort plus i vissa avseenden, dock inte för det mesta. Jag är så sjukt spontan, hittar på saker från den ena minuten till den andra. Jag blir tokig av att jämt och ständigt behöva planera ihjäl mig. Jag är inte sån. Och visst, jag respekterar att folk inte är som mig. MEN ÄNDÅ! Såklart planerar jag när det är större saker som ska göras, t ex resor eller annat. Men jag planerar inte in dagar när jag kan umgås med folk. "Njaaa, jag vet inte, kanske att vi kan ses på torsdag förmiddag nästa vecka?" Det är inte min cup of tea, så att säga. Fattar inte hur folk orkar leva så inrutade och kontrollerade liv! Personligen skulle jag bli tokig(are)!

Jag vet inte om detta beror på min typiska Skytt-personlighet :) Kanske borde vara lite mindre rastlös och äventyrslysten ;) Men faan va tråkig jag skulle vara då.


Kommentarer
Postat av: À-H

Man skall inte planera allt!! Göra saker som faller en in, växer man nog med!! Vi skall iaf snart skaka rumpa ;)

2010-09-28 @ 23:04:38
Postat av: Ullis

Självklart ska man ju försöka vara spontan... Jag hatar att planera upp mina helger till exempel, för då vill jag kunna ta dagarna som de kommer - det är ju de enda dagarna man kan göra vad som faller en på. Dess värre finns ju en hel del måsten dessa 2 dagar, för det är så mycket som ska hinnas med som man inte hinner när man jobbar hela dagarna :(

Jag kan tänka mig att du som ju hinner med alla måsten på vardagarna då många andra jobbar, blir rastlös på helgerna och tycker att alla andra ska hinna/orka vara spontan med dig, och de/vi måste passa på att städa, tvätta, handla osv för att allt ska gå ihop...

Livet är ett pussel helt enkelt - men jag håller med dig fullt ut - spontanitet är det allra roligaste ;)

2010-09-29 @ 07:44:21
URL: http://www.alias-ullis.blogspot.com/
Postat av: Testdockan

Du är ett gulligt troll! ;)

2010-09-29 @ 19:58:06
Postat av: Loggy svarar

Nej Ullis, jag har då inga krav på att alla ska hinna/orka med att göra saker på sina fullproppade helger. Däremot tycker jag att det är tråkigt att man inte kan ta en spontan kopp kaffe, ja du vet, det var ju du som sa det från början. :) Planera planera.

Sen så har alla "tillstånd" sina för och nackdelar.

Har man inget jobb så har man massor med tid men lite pengar. Man kan vrida och vända på saker hur mycket som helst.

Och givetvis spelar det in på hur man är som person. En del behöver tid på sig, andra vill att det ska hända impulsiva saker hela tiden. Titta på Pernilla t.ex.

Livet rinner iväg och plötsligt sitter man på hemmet och undrar vad fan som egentligen hände eller inte hände. :)

2010-09-29 @ 20:06:34
Postat av: Jenny

Är en "planerar människa", men kan absolut hoppa på spontana saker, så jag är nog lite både och

2010-09-29 @ 20:18:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0