2011...året då...



...allt föll på plats? Neee, såklart inte. Tyngdlagen har redan tagit ut sin rätt, så det är nog bara Doktor Plastik som kan rädda detta.

Förutsättningarna inför det nya året ser rätt okej ut måste jag säga. Men man ska aldrig ta något förgivet, så vad som helst kan hända.

Igår packade vi som sagt in ungarna i bilen och åkte till skogen, och det var verkligen hur mysigt och trevligt som helst! Som att åka till en fjällstuga fast det bara ligger ca en kvart bort. Tack igen för att ni tar hand om oss!

Det stora barnet lekte med det andra stora barnet, men innan kvällen var slut betedde de sig båda värre än det minsta barnet. Det minsta barnet har inte riktigt koll på sin egen storlek och vad hon kan hantera. Gråt och tandagnissel är lindrigt om man jämför med vad hon ställde till med när hon insåg att hon inte skulle få tända på PAKETERNA själv! Att förklara för Miss Independent att hon inte får tända raketer, eller att hon inte kan åka snowboard ensam i slalombacken, är ungefär som att säga till hennes storebor att han inte får slicka på lyktstolpen eller lägga handen på varma plattor. Ja, ni fattar, det funkar helt enkelt inte.

Jag lyckades hålla det lilla barnet vaken hela vägen hem i bilen också! Men väl hemma i sängen däckade båda två rätt snabbt. Jag med för den delen.

Nu ska jag fundera ut hur jag på bästa sätt kan fördriva all ledig tid.

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0