21/12 2012



Jag har ett problem. Jag har insett att jag kanske kommer dö nästa år. Inte bara jag, såklart, utan hela jorden kommer att gå under. Jag har ofrivilligt blivit informerad i detalj i princip, om hur detta kommer att ske. Jag har inte sett filmen 2012, men nu vet jag alltså hur vi kommer att dö. Därför ska ni också få veta att slutet är nära.

Mayaindianerna hade en massa fuffens för sig med en kalender, de hade en egen tydligen. Allt som de förutspått har mer eller mindre inträffat. Mer tror jag faktiskt att det lutade åt. Nu ska vi iallafall dö den 21 december nästa år. Visst, jag köper det mesta om sol-eruptioner och att saker hamnar ur sin normala omloppsbana, att alla naturkatastrofer som kan inträffa faktiskt inträffar. Samtidigt. Jag köper det om den 1½ km höga tsunamin. Eller tsunamisarna. Jag köper också det om planeten (stjärnan) som heter Nebu...nånting, som tydligen kommer mot jorden vart 3 600:e år. Och nu är den på väg, fast det tystar NASA ner. Såklart. Annars blir det masshysteri.

Problemet som jag nämnde i början av inlägget handlar inte om detta. Jag har förlikat mig med tanken att jag en dag ska dö. Problemet ligger i att detta datum är 3 dagar innan julafton. Ska man då strunta i att planera julklappar?


Kommentarer
Postat av: pinglan

Men det är lugnt, vi är ju bara på år 1432 än, i alla fall om man går efter islams kalender :D

2011-01-11 @ 09:37:16
URL: http://pinglanm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0