Snusk och sanering!



Fy faan, säger jag bara. Jag dör av äckel snart, orkar inte med mig själv. I förrgår upptäckte Linnéa en LUS i Kims huvud när hon skulle fixa frisyr på honom. Några timmar senare hittade Jimmy några i Lunas huvud. Jag åkte och jobbade och hoppades att flykten till en annan stad ca 40 mil bort, skulle rädda mig.

Det hjälpte inte. Imorse kammade Kim mig och hittade en FET jävul i mitt hår. Det är så äckligt så att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Nu har lusmedlet anlänt och jag ska sanera hela mig och hela mitt hem. Jag ska slänga ut allt som inte går att tvätta, på balkongen. Slår vad om att det är rabiesråttorna som gett oss detta också. Nä, såklart det inte är. Men det är skönt att ha nåt att skylla på. Detta är alltså den enda nackdelen jag kan komma på med att ha barn.

Nu blev det ju sisådär med mina planer för kvällen. Har ingen lust att gå på krogen och lusa ner folk. Och saneringen lär ju ta på krafterna.

Dagens låt: Fulla för kärlekens skull, Petter (Eldkvarn)

Kommentarer
Postat av: Ullis

Nej fyyyy - stackars er :( Det är verkligen ingen rolig historia med avlusning... Minns att Eddie fick det i tre förbannade omgångar förr-förra sommaren... Det kliade överallt på oss allihopa, och jag kammade sönder både mitt och barnens hårbotten under flera månader... Jag fattar inte hur du ska lyckas med luskamningen i ditt hår, det måste ju ta ett halvår - eller nåt... Önskar er lycka till iallafall!

2011-01-08 @ 15:34:25
URL: http://www.alias-ullis.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Jag vet hur de är o känns!!!



Kram M

2011-01-11 @ 22:15:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0