Sommartid


Jag sitter och kliar mig i huvudet och funderar över hur man berättar för en 3½-åring att det faktiskt ÄR kvällen och sovdags trots att det är ljust ute. Hon köper inte mina argument. Som alltid ungefär. Inte lätt att förklara sommartid/vintertid och ljusa sommarnätter för nån som är liten. Knappt så att jag förstår det själv ju.

Lördagen blev toppen. Och det var antagligen tur att Markoolio spelade tidigt på kvällen, för annars hade jag fått leva med att stå och dansa och sjunga med i "Millenium 2". Inget man vill ha på meritlistan direkt. Och inte sjunk jag till 12års-stadiet heller. Man kan alltså konstatera att helgjobb är bra grejer.

Idag är det PMS-varning på humöret. Och inte f*n blir det bättre av detta skitväder! Visst, jag kan ta att det är dåligt väder, men lederna klarar inte av blåsten. Så idag har det blivit inte mindre än fyra(!) varma bad.

Nu ska jag invänta sonen som snart kommer hem från slalombacken. Och jag ska invänta vintertiden så jag kommer ikapp med den vanliga tiden så att Dockan somnar nån gång. Men det är ju bara en timme så ;) Kvällen avslutas med Criminal Minds och min nya craving- ProViva.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0