Trauma


Jag har ju en ganska aktiv son, han rör alltid på sig. Är det inte snowboard-åkning så är det längdskidor eller inlines-åkning. Hela vintern har spenderats nere i gången mellan husen. Idag hade jag gärna haft 2 meter snö ute. Han begav sig nämligen ut! Faan, det är ju vår! Vad hände? Ungen kör ju som en tokdåre och såjävlaklart kör han omkull på sina inlines. Och för att det ska kännas som en riktig käftsmäll, så var det varken is eller grus som var boven. Käftsmäll blev det ändå, han kom in gråtandes (inte ofta det händer, typ aldrig) och det rann blod från munnen. Det är just vid såna tillfällen jag är stabil. Ingen panik och ingen ambulans. Mamman tog försiktigt bort allt blod och behöll lugnet. Det såg ut som han varit i ett slagsmål på Timrå-puben och vunnit, men sen ramlat ner för Domus-trappen. Ja, ni förstår...

Nu ska den här stabila mamman ta hand om sin egen trasiga kropp. Har en känsla av att det inte kommer hjälpa med plåster på mig, dock.


Kommentarer
Postat av: J

Men fy!! Ja allt ska testas så fort snön försvinner. ;-) Men fint att du klara lugnet, Jag vette tusan om ja hade gjort de. Hoppas de är bra me sonen nu iaf. Kram J

2011-03-25 @ 20:46:35
Postat av: Ullis

Usch å fy... Klarade tänderna sig? Det blir ju alltid lite extra mycket blod när de skadar munnen... Hälsa att han ska läka ihop snabbt, så han kan tugga i sig godis imorron :)

2011-03-25 @ 21:41:13
Postat av: Loggy svarar

Allt är bra nu, men han har ett läskigt sår på hakan. Och som tur var så var det bara hakan som fick ta emot fallet. Godis blir det inga bekymmer med, det skulle han kunna äta även om han tappat alla tänder ;)

2011-03-26 @ 09:58:27
Postat av: Anonym

2011-03-26 @ 10:55:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0