HELL-VETE, vilken natt!


Fullmånen brukar göra oss lite halvgalna på nätterna. Främst Luna, kanske borde ha gett henne ett annat namn, verkar som samhörigheten med månen blev total när hon döptes. Jag bävar inför varje fullmåne, men natten slog fan alla rekord!

Allt var frid och fröjd, jag gick och la mig lite tidigare än vanligt, var t om trött runt 23.30. Håller på att somna när jag hör Luna ropa nåt från sitt rum. Jag frågar vad hon sa, och får svaret: "Jag vill ha gurka!" Eeeh, okej? Till slut somnade hon om i sin säng. Efter en timme vaknar jag, då ligger hon bredvid mig. Och ni vet ju att hon trasslar med mitt hår på nätterna...under dessa fullmånenätter KNYTER hon mitt hår! Och sitt eget med för den delen. Man får vara tacksam över att hon inte lärt sig att knyta ihop oss. Än. Somnar om...

Vaknar efter ett litet tag av ett infernaliskt ljud. Mitt i becksvarta natten är det en galen jävla CLOWN som skrattar HYSTERISKT! Och inte slutar han heller. Jag tror såklart att jag hamnat i nån dålig skräckfilm och att nån driver med mig. Ni har väl sett SAW-filmerna? Lite så. Clownjäveln fortsätter skratta, Luna undrar vad det är, Max-Mats ylar som en mångalen varulv. Till slut vågar jag mig upp och lyckas lokalisera ljudet som för mig var helt främmande- Kims väckarklocka (som aldrig används), jag hade tidigare under kvällen lyckats smälla ner den i golvet. Såklart satte jag i batterierna åt rätt håll!

Nu sitter jag och tittar på eländet som ligger här på golvet bredvid mig. Jag undrar varför han inte dog, clownjäveln. Ett batteri ligger på golvet bredvid den, men tror ni inte på fan att klocksatan tickar på som vanligt??

Och efter detta var det ju lätt att somna om. Blåste gjorde det. När det blåser blir varulvshunden tokig och tror att det är tjuvar som vill komma in. Varav han ylar och går an.

Behöver jag säga att jag försov mig imorse?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0