Idag är det...

...lördag- Dronten Edwards bad-dag. Som de skulle ha sagt i Mumindalen. Själv befinner jag mig inte i Mumindalen direkt, men det är inte långt ifrån när man omger sig av Hattifnattar och Lilla My:s hela dagarna. Har dock inte bestämt mig för vem jag själv speglar i detta, men det väger mellan Snusmumriken och Filifjonkan. Eller den kalla Mårran.

Tvättstuga. Det är så man nästan kan skratta, va? Jag skrattar inte, jag har inte alls nån lust att hänga tvätt. Jag har mest bara en sak i huvudet- flytten. Detta ställer till ett stort inre kaos eftersom jag är så ordningssam, och nu vet jag att livet kommer vändas upp-och-ner ett par veckor. När ska man börja packa? Det är ju en månad kvar, så jag borde tagga ner. Borde. Men att tänka på detta elände är mest bara positivt, för jag hinner inte med att tänka på annat. Lika mycket.

Nä, dags att ta tillvara på SOLEN! Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0