Plikttrogen som jag är...


...så slänger jag in några ord. Fast jag har egentligen inte tid.

Jag har ju som ni vet flyttat. Jag har en galet stor lägenhet, jämfört med innan iallafall. Jag tappar bort saker hela tiden, alltifrån mobilen till ungarna och hunden.

Detta är nog ett dårhus det med. Men ett lite finare dårhus, med lite mer såplukt. Och som toppen på allt, eller vaffan, högst upp iallafall, bor iallafall polischefen. Eller fd, vi har nog inte riktigt bestämt oss vad han är än. Jag har Margoth som granne, dock har jag inte sett till henne än, men det ryktas här i huset om att den entandade något senila kvinnan har plockat ner sin lägenhet totalt. Nej, men på det stora hela verkar det vara bra grannar iallafall.

Huset lutar. Som ett annat hus jag en gång fick höra om. Fönsterbrädor lutar, spisplattor lutar. Tur att man inte är så jävla rak själv.

Idag har jag (återigen) stressat röven av mig. Max har åkt på semster till Matfors. Min jobbarkompis Cecilia och hennes sambo har lånat honom över helgen, eller nåt. Han får det nog bra, skulle på bågskyttebanan på alnö till att börja med. Hoppas bara att inte Cecilia tar med honom till stallet, glömde visst säga att han hatar hästar. Som sin matte.

Nu ska jag slänga ner kroppen i soffan, titta på IDOL och myyyyysa!

Puss i ljumsken på er!

Kommentarer
Postat av: Ann-Helen

Skönt!! Vila!! Jag är slut, så vad skall du då vara??

2011-10-28 @ 20:23:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0