Aj!

Igår var en mindre bra dag. Allt började med snön. Snön som aldrig verkar försvinna. Humöret blev inte direkt bättre när jag gick till postlådan. Inga räkningar, men två jobbiga saker hittade jag där.
Mammas deklaration.
IKEA-reklam.
Jag visste ju att deklarationen skulle dimpa ner vilken dag som helst, men man är inte förberedd ändå. Ungefär som med döden. Man har ingen aning om hur man reagerar när det väl inträffar. Jag blev såklart jätteledsen. IKEA-reklamen gör mig alltid skitledsen också. Mamma. Mamma älskade IKEA. När jag tittar i katalogen på alla nyheter tänker jag bara på vad Mamma skulle gillat. Saknar dig ♥Mamma♥. Tomrummet efter dig är så stort.

Idag är det en bättre dag.
Jag vill passa på att tacka mina närmsta vänner för att ni alltid ställer upp och hjälper mig med saker och ting. Det som är på tapeten just nu är ju bakningen. TACK änglar!

Kommentarer
Postat av: ullis

Ja, hon tyckte verkligen om Ikeasaker, allt sånt där "plock" som är så kul att kika på, lampskärmar är det jag förknippar mest med Mona när det gäller Ikea :)Visst bytte hon lampor ganska ofta va?

Vi i Bosvedjan saknar också henne, denna otroligt snälla och fina människa.

Jobbigt att hela tiden få dessa påminnelser. Deklarationen, man kan tycka att det är onödiga utskick...

2008-04-11 @ 20:25:58
URL: http://ensammamamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0