Allvarligt fel

...på min blogg. Fattar inte vad det är frågan om?? Nu har jag så mycket att berätta att jag nästan spricker!

annkristinhotmail.comasberg@     <-----detta var det VÄRSTA jag fått till. Inga felstavningar som HOTAMAIL (också vanligt), men ändå.

Igår hade jag en nära-döden-upplevelse! Hade fått brev från landstinget, och när jag slet upp kuvertet så hade jag en mindre lunta på 4 sidor i näven! 4 sidor är mycket när avsändaren är landstinget, vanligtvis är det 2. Därför betecknas det som lunta. (Ja alltid finns det nån som vill gnälla)
Hur som helst så var det en kallelse till Medicinkliniken och en massa instruktioner till vårdcentralen inför provtagningen. Sen det obligatoriska papperet med alla prover- kalium, natrium och blablabla. Eftersom jag vill ha stenkoll på vad som ska göras så lusläser jag alla såna papper. När jag kom till hematologin blev jag alldeles svettig! Blodstatus och celler. Huvva! Så min första tanke var: "jaha, jag har blodcancer..." Vad som bör tilläggas för oinvigda och glömska, är att jag ju gjorde ett MRSA-test för ett par veckor sen. Så jag tog alltså för givet att de upptäckt nåt otäckt. När jag sen läser det sista papperet är jag säker på att jag inte ska få uppleva min dotters ettårs-dag.
Ett axplock av frågorna:

*Kan du tvätta håret?
*Kan du komma i och ur sängen?
*Kan du skära kött? (NEJ, på riktigt. Hatar kött)
*Kan du lyfta ett fullt glas till munnen?
*Kan du gå ned för fem trappsteg?
*Kan du tvätta dig och torka dig överallt?
*Kan du öppna bildörrar?
*Kan du vrida på en vanlig vattenkran?

I vild panik ringde jag upp Medicinkliniken och hörde vad det var frågan om. Det visade sig att det gällde ett återbesök på Reumatologen, som jag besökte 2006. Puuuuuh!
Idag är jag glad att jag lever och är frisk. Bristen på pengar är en petitess när man planerat sin egen begravning. Hälsa är allt när man varit nära att dö (som jag faktiskt varit på riktigt, det är sant). Två gånger inom loppet av ett dygn dessutom.

Sen till en helt annan sak...varför ska det bara gnällas? Är så förbannat less på gnäll. Skriv en snäll, trevlig kommentar vettja! Okej, klanka ner på mig om jag skrivit nåt som retar upp dig. Det är det jag är ute efter om jag provocerar, men för fan! Kommentera även det som är positivt!


Kommentarer
Postat av: Ullis

måste vara nåt allvarligt fel på hela alltihopa, för mina inlägg sparas bara som utkast utan att publiceras... Men nu lyckades jag efter många om och men iallafall :))

Jaaadu... Skulle jag ha fått ett sånt brev skulle jag nog också ha börjat planera begravning och hela faderullan...
Men visst borde det vara nog med tragik nu va?? Nu är det ju snart vår och man ser ljuset i tunneln igen *fantastiskt*...
Kanske man får bli kär såhär framåt våren *hahaha*

2008-02-27 @ 21:37:04
URL: http://ensammamamma.blogg.se
Postat av: Anne

Låter som Ullis ska vara med i "Frusna män söker" ;) Jag kan faktiskt komma med en väldigt rolig grej... JAG HAR FÅTT LÄGENHETEN! *Lycklig* Så med det vill jag bara tillägga: Inflyttningsfest blir det i maj..

2008-02-29 @ 14:01:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0