Fullgubbar, knarkare och mördare

Gjorde läsläxan med min son igår...det handlade om Mille som tänkte gå hem mitt i natten, men han var lite rädd för fullgubbar, knarkare och mördare. Visst, det är väl rätt pedagogiskt att berätta för barnen om dessa tre kategorier människor. Men inte i ettan!!!!

I natt har jag inte drömt om invandrargäng, men nu verkar ett nytt drömämne satt sig i skallen på mig! Spöken!
Har haft det skitjobbigt i natt på hotellet som jag jobbade på, var små barnspöken överallt. Orkar in gå in på några detaljer, men jag kan ju säga så här i allafall...barnspöken är inte så snälla som man kanske kan tro.

Nu till dagens bakslag. En jättefin avslutning på veckan måste jag säga. Elräkningshelvetet på 1922:-!!!!!
Så nu blir det värmeljus, vatten och hårdbröd ett tag framöver. Det är ju som sagt payback-time på CSN också nästa månad, snacka om misär. Enda trösten i allt är väl att man är frisk och har en underbar familj. Får försöka tänka positivt så kanske det går bättre. Det finns alltid lösningar på problemen.


Kommentarer
Postat av: Ullis

Nästa vecka ska vi läsa det kapitlet... Tragiskt! Det FINNS ju faktiskt barn som har föräldrar eller andra anhöriga som är alkoholister, så ska dessa barn lära sig att man ska vara rädd när man går hem i mörkret då, för att deras egen förälder eller släkting kanske är där ute. *SUCK*

Sen finns det ju en hel HOP med HELGALKOHOLISTER, och dom är inte att leka med... Super skiten ur sig vareviga helg... Lika tragiskt det med. PATETISKA PATETER!!!

2008-02-01 @ 19:25:33
URL: http://ensammamamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0