Helt craaaazy

Ja, det blev om jag förutspådde. Blev ett lååångt besök på vårdcentralen.
Kom dit 13, fick komma in på lab rätt snabbt för mitt MRSA-prov. Hur mysigt var det att bli pillad i näsan med nåt som såg ut som en ståltråd...? Kittlades rätt rejält. När det sen var dags för svalg-provet, hade sköterskan kunna fått hela mitt maginnehåll på sig. Jag som knappt kan borsta tänderna längst in, höll på att DÖ när hon sa att hon nog måste göra om det. Till slut så var det dags för PERINEUMS-provet, det omtalade. Säger inget mer om det. Ja sen så stack hon mig i fingret också...HATAR det!!! Blodvärdet var dock bra:))

Sen hade ju min onda mage en egen tid 13.45. Fick vänta tills 14.10 innan doktorn kom och ropade upp mig. Först in på hans rum och förklara symtomen, sen till lab (igen) för att lämna urinprov (han trodde väl att jag var gravid misstänker jag). När man lämnar urinet i den där lilla luckan i väggen, så plingar det till när man öppnat den lilla dörren. Detta för att personalen på andra sidan ska veta att man lämnat nåt. Jag som tydligen lider av tvångstankar var NATURLIGTVIS tvungen att öppna luckan INNAN jag kissat i muggen. Så då blev hon lite lurad när hon öppnade luckan och det var tomt...hahahahaaaa....
Efter urin-provet skulle jag vänta utanför hans rum igen, men då kommer sköterskan från lab och säger att jag skulle ta en snabb sänka också. WTF!!! Jag hade ju nyss blivit stucken i fingret!!! Snacka om maximal otur, 2 gånger på en och samma dag.
Efter det tillbaka till väntrummet, sen in och doktorn klämde på magen.
Sen ut i korridoren igen för att vänta på gynundersökning...
In i nästa undersökningsrum, av med kläderna, på med kläderna, ut i korridoren, in till doktorn igen...ja sådär höll det på tills han slutligen kom fram till att jag inte led av nåt allvarligt.

Sen så satte jag tanten i receptionen i arbete, hon såg ut att ha så lite att göra så hon fick sammanställa ett högkostnadskort åt mig. Fick rota igenom datorn och kolla alla mina besök sen i somras. Stackarn...de hade ju bytt datasystem så det var lite besvärligt. Men det var snällt iallafall.

*over and out*


Kommentarer
Postat av: Ann-Helen

Haha..HEJA ANKI!!!..Något skall de väl göra de där slöa tanterna som sitter i luckan där..Man får ju alltid vänta 20 min minst vare sig det är folk där eller inte :)...SKönt att det inte var något farligt med magen...
Nja tvättstugor och torkrum är inge mysiga..Iaf inte ensam..Med trevligt sällskap kan det bli mysigt ;)..Haha...

2008-02-07 @ 21:10:53
URL: http://sistaavenyn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0