Protest

Igår protesterade min blogg. Jag skrev och skrev och publicerade och publicerade, men inget blev kvar...Gör ett nytt försök idag.

Idag fyller Jimmy år, vilket innebär att det blir kalas ikväll. Nice. Vi har stått halva dan på Konsum och tjafsat om vad vi ska göra för tårta. Vanlig gräddtårta ville jag, marängtårta ville han. Så eftersom det är hans födelsedag så fick jag som jag ville.

Har även hunnit varit till Mamma idag. Var ett tag sen jag var där, så det var dags att tända lite ljus och så.
Det känns lättare för varje gång jag är där. Går inte därifrån med gråten i halsen och tårar i ögonen längre.
Kan ha att göra med mina besök hos kuratorn, där jag förresten var igår. Bara en inbokad session kvar nu *skönt*. Fast hon lär dock vilja behålla mig, hon vill veta om det är mycket som trollar för mig (joooo hos kuratorn heter det TROLLAR, inte spökar). Fast jag känner mig nöjd nu, jag har kommit lååångt tack vare henne.
När jag tänker på Mamma så tänker jag glada, varma tankar.
Allt det som var förut, med vakna nätter fulla av grubblerier, är borta. All bitterhet och sorg över hennes sista tid i livet och tiden efter är också borta. Men tro mig. Jag kommer varken glömma eller förlåta det de gjorde. Aldrig.

Nej nu är det väl dags att göra iordning tårtan. Eller så går jag och lägger mig.

*over and out*


Kommentarer
Postat av: Anne

Grattis Jimmy!

^

¨

V
)----
----(

_/ \_

(Detta ska föreställa en glad jag som skickar en grattiskram! INGET annat. )

2008-02-23 @ 15:34:35
Postat av: Anne

inte fungerade det att rita lite heller *gråter* men det ser nästan ut som den kramar sig själv. hehe... jaja.. ett gott försök.. Grattis igen!

2008-02-23 @ 15:38:31
Postat av: Ullis

Älska glömma och förlåta... Jaa, men det finns gränser för det också. Det som de gjorde GÅR INTE att förlåta. ONDSKA!!!

2008-02-23 @ 22:54:47
URL: http://ensammamamma.blogg.se
Postat av: Loglady

Anne!
Jimmy tackar för den fina gubben. Vi förstod hur det SKULLE vara efter lite funderande och vridande på datorn:)Najs!

Ullis!
Ja det är ren ondska, men de kommer brinna i helvetet för det också. Tro mig!

2008-02-24 @ 10:31:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0