Te, minibebis, Birsta och grafitti.

Dagen började med att jag som vanligt ska dricka te när sonen äter frukost...slår upp tevatten, häller i socker och mjölk och dricker- men hoppla! Hade visst glömt att slå på vattenkokaren i all morgontrötthet. Så kan det gå.

Igår fick Maria sin bebis iaf. Planerat snitt för bebis hade lilla rumpan neråt och ville inte vända sig. Bebis vägde bara 2115 gram och var 43.5 cm lång (kort). Och det bästa av allt- det var en flickbebis! Efter två grabbar förtjänar de verkligen en söt liten tjej:) Jag är så glad för deras skull.

Idag har jag och Jimmy (pappaledig på onsdagar) varit på Birsta för att kolla på säng...FAN va dyrt det är! Vad är det som kostar egentligen?

Och så nåt roligt som sonen sa igår...

Han: Jag ska gå på grafittiskola när jag blir stor.

Jag: Jasså? Va kul. Vart ligger den skolan då?

Han (på svenska med brytning): Den ligger där man bryter, bruden!

Så det är väl bara att konstatera att jag bor med TVÅ invandrare. En som gillar knarkkulturen (ja han knarkar ju inte, tro för all del inte det!) och en som gillar grafittikulturen.

Och dagens bästa- BEBIS DRACK VATTEN UR NAPPFLASKAN FÖRUT!!!

Kommentarer
Postat av: stanislav

haha vilken utländsk kultur tillhör du då?.. Jäjä det blir lätt stavfel när man knappar så fort som jag gör. Men försök hitta något stavfel i det här inlägget då?

ps: hua vad hemskt det kändes att skriva blatte. Har inte lärt mig att provocera än.. så jag gick tillbaka och ändrade till nysvensk.. sen kom jag på att nysvensk inte passar riktigt in. Så nu fick det bli utländsk istället...

2008-02-20 @ 18:42:41
URL: http://stanislav.blogg.se
Postat av: Ann-Helen

JIPPIE!!!:..Heja heja prinsessan..Skynda dig nu å drick lite välling också... Så jag får låna din mamma och göra lite kvällsaktiviter med :)...Jaså så sonen skall gå dit man bryter han..Ja du undra vart det är TORGET?.. :)...

2008-02-20 @ 20:04:06
URL: http://sistaavenyn.blogg.se
Postat av: LogLady

Nej han lär nog börjar sin grafittiskola i Rinkeby, Alby eller varför inte Botkyrka..?

2008-02-21 @ 11:04:18
Postat av: Ann-Helen

Du han kommer aldrig ens att behöva lämna Timrå för att gå den skolan..Vi är ju mer svart än vitt snart.. Så de börjar väl snart styra och ställa vårt land som de vill ha det också :)..

2008-02-21 @ 14:32:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0