Eld i håret!

Det är livsfarligt att sova har jag upptäckt! Efter ändlösa nätter av ytlig sömn, har jag nu äntligen börjat komma till drömstadiet igen. Jag har på senaste tiden börjat drömma att invandrargäng torterar mig, förra veckan kastade de knivar i ryggen på mig och sprättade upp magen för att sedan känna på mina inälvor.
I natt var det inte lika farligt, men väldigt rädd var jag. Jag var på ett disco på en ungdomsgård (ja, det är sant!) när det här gänget börjar jaga mig för att sedan hålla fast mig och börja elda mig i nacken! Jag lyckades på nåt sätt ta mig lös, men de här tuffa killarna får ju naturligtvis tag på mig igen och börjar återigen eldandet. Jag försöker få en av killarna som jobbar på stället att hjälpa mig, men han tycker inte att det är så mycket att bry sig om. Han fortsätter bara sitta framför datorn och spela CS. Till slut gallskriker jag, världens yl. Då vaknar jag och ser mig förskräckt omkring ifall jag väckt resten av huset, det hade jag dock inte gjort.

Nu kan man ju undra varför jag befann mig just på en ungdomsgård. Jimmy kom naturligtvis på anledningen på en gång! Han anser att jag har ångest för att jag börjar närma mig 30. Hahaha, ja men vet aldrig. Sen hade jag haft en annan dröm efter den här drömmen, då var jag på nåt slags galleria och shoppade. Jimmy kan naturligtvis inte vara tyst när jag berättar om det..."skulle du handla skor tills du skulle på discot på ungdomsgården?"

Själv tror jag att allt hänger ihop på ett helt annat sätt...namnet LogLady är taget från tidernas bästa serie, som jag för övrigt plöjer just nu (igen), Twin Peaks. The Log Lady är en underlig karaktär som går och bär omkring på en stubbe som hon dessutom kommunicerar med. Härligt! Men i serien finns det också en kvinna som heter Nadine, hon är 35 år, men efter att ha legat i koma vaknar hon upp och tror att det är 20 år tidigare. Hon går alltså på High School och gör därmed allt som hör till. Som att vara cheerleeder. Kanske jag kommer vara det i natt??

Från det ena till det andra...var nyss ut till brevlådan (iklädd min knallgröna morgonrock och mina knallgula foppatofflor, får nån syn på mig kommer jag få heta "färgklicken")hur som helst så hittade jag där två deprimerande brev. Det första från CSN...det är tydligen dags att börja betala. Inte har jag råd med det heller! Det andra brevet var  min mammas kontrolluppgifter från Försäkringskassan. Så vi får väl se hur den här dagen utvecklar sig, ska ju till simhallen, lär väl drunkna eller nåt:/
Nej det är bara att försöka vara positiv även fast det ibland är tungt. jag jobbar stenhårt på att inte låta saker dra ner mig i deppträsket och låta min ilska gå ut över andra. Det finns alltid nån som har det värre.


Kommentarer
Postat av: Ullis

Rolig du... Du och dina fantastiska drömmar :)Dom har man ju haft roligt åt många ggr.
/ullis

2008-01-23 @ 19:10:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0