Sockerkakor och växtvärk

Äntligen fredag! Betyder att det nalkas TVÅ sovmorgnar. Visst, jag sover för det mesta till 11 på morgonen (dagen?), men det behöver jag. Sover som en kratta på nätterna, men faktiskt är vissa nätter bättre än andra. I natt var då rakt ingen bra natt...sockerkakan (hon luktar sockerkaka om händerna)  var VÄLDIGT hungrig. Den andra filuren hade växtvärk!
Jag hade en tid hos kuatorn klockan 11, men nä! Inte när man känner sig som en zombie. Vet förresten inte om jag vill fortsätta gå till kuratorn...jag går ju dit för att få hjälp med sorgearbetet, men känner mig fan bara sorgsnare när jag varit där. Jag vet inte om det är så bra att rota runt i det som varit, känns som att jag bearbetat det på egen hand under alla dessa år. Och sorgen blir väl mindre med tiden antar jag. Jag vill vara glad när jag tänker på henne, inte sitta och tjuta hejdlöst! När man är hos kuratorn lovar man sig själv att inte gråta eller bryta ihop, men hon har på nåt sätt förmågan att få en att stortjuta inom 3 minuter. Inte för att det är nåt fel med det, men det känns lite obekvämt. När hon sen uppmärksammar gråtandet och sätter fokus på det så blir det ÄNNU mer obekvämt. "Nu ser jag att du är ledsen, vad är det som får dig att känna så?" Men kuratorer och terapeuter är bra, de får en att se saker på ett annorlunda sätt. Vet bara inte om det är nåt för mig, vänner ar nog den bästa medicinen:)

Ja fredag som sagt...hade man varit ung hade man kanske gått på krogen...men istället lär det väl bli Birsta. Inte illa det heller, man slipper toaköer, fulla karlar och framförallt baksmällan! Nejdå, jag håller inte på att uggla igen totalt, det ska absolut bli en krogsväng framöver våren/sommaren. (Löfte)

Nej nu får det vara bra ett tag, återkommer sen. Har för mig att det var nåt viktigt jag skulle berätta.

Ps. Jag behöver inte berätta vad jag drömde i natt va?

Over and out.


Kommentarer
Postat av: Ullis

Åååhhhh BIRSTA, kan jag hänga med??? LÖNEDAG idag juh...

Jag slår en pling ikväll...

2008-01-25 @ 15:01:20
Postat av: Ann-Helen

Haha.. Sockerkaka å växtvärk..ja du det är ju alltid något..
Jag vill också åka på birsta... Men vi kankse kan ta det till veckan??..
Nja du inte tusan skall vi vänta tills sommaren med en fest å fylla..NEJ NEJ...

2008-01-25 @ 18:48:06
URL: http://sistaavenyn.blogg.se
Postat av: Anne

Vet hur det är med kuratorer hehe... tror de har en särskild del i sin utbildning som säkert kallas nått i stil med "hur du får din patient att gråta på kortast möjliga tid". Sen håller jag med om att de är bra men vänner bättre! vi kan väl ta en rejäl inflyttningsfest i maj eller hur :) Kram kram

2008-01-27 @ 14:44:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0