Vilse bland lattemorsor och bröst...

Jag VISSTE att rubriken skulle bli bra efter dagens utflykt! Jag har för andra gången varit på babycafé. Jag vet inte om det egentligen är nåt för mig, men mot mina principer tänker jag fortsätta härda ut. Min bebis ÄLSKAR det, hon är väldigt fascinerad över att det finns andra små filurer som är precis som henne...ja fast ändå inte såklart:) Behöver jag säga mer? Ni som sett henne vet vad jag menar.
Jag är inte en social människa. Jag vill helst välja mitt sällskap själv, inte bli nersatt i nån fånig grupp med folk som jag inte har ett skit gemensamt med, förutom att vi är mammor. Man behöver inte ha nåt att prata om för det kan jag lova.
Men jag går alltså till caféet varje måndag. Nu har jag fått sällskap av en tjej som gått där långt innan jag började, så det känns i allafall kul.
Mammorna på detta ställe verkar ha en inofficiell tävling om vem som har de trendigaste kläderna på ungarna, de nyaste accesoarerna mm. Jag kan bara dra på smilbanden och konstatera att de fortfarande är barn själva. Deras mammaroller handlar om nåt helt annat än min. Och sen så sitter de där och låtsas tycka om varandras barn, när de i själva verket bara vill framhäva sina egna och prata om dem. Och jag förstår.
Jag förstår, för jag är fan likadan själv.
Jag skiter väl fullständigt i deras ungar! Min bebis är den vackraste bebisen på stället, vart vi än befinner oss. Tänker inte sitta och låtsas att jag tycker om deras ungar (undantag finns, de ungar jag känner bryr jag mig om). Nu låter jag kanske som världens kallaste människa, men detta är sanningen.
Sen har vi gruppen med ammande mammor( ja, dit hör ju även jag då), de som flashar tuttarna i tid och otid. Jag gör dock INTE det, diskretion kallas det.  Detta är ju såklart normalt, men jag förstår inte att en hel timme kan gå åt till amningsprat.
Men jag ska kämpa på.
Inte heller har jag nåt behov av att sitta och jämföra graviditeter, förlossningar och framsteg med andra. Jag  antar att jag haft den jobbigaste graviditeten och förmodligen också förlossningen. Jag vet också att jag har den bästa och snyggaste och duktigaste bebisen!
Men jag ska som sagt kämpa på med dessa måndagsträffar...för Prinsessans skull.


Kommentarer
Postat av: Ullis

Jag håller med... Även om jag inte träffat de andra bäbisarna, så vet jag att Prinsessan är vackrast :))Det finns ju bara en Princess, eller hur.
Men vad är det för ställe du är på?? Är det ett "vuxen"dagis?
Har dom ingen liten vovve i handväskan också? Skulle inte förvåna mig. Kan du inte vara gullig o kolla nästa månda´
Kramelikram

2008-01-28 @ 16:21:36
URL: http://ensammamamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0