Födelsedag

Idag fyller min pappa 65 år.

Jag har inte träffat honom sen den 13 juni, då endast i nån minut. Vi stannade till på byn för att han skulle få se sitt barnbarn för första gången. Före det så var det i september när min Mamma begravdes. När hon dog upplöstes de sista banden inom vår familj.

Ingen kan förstå, eller ens försöka förstå hur det känns att inte ha några föräldrar eller syskon. Alla bara tar för givet att de alltid finns där. Ingen kan förstå det stora, tomma gapande hålet  i hjärtat. Ingen att jämföra sina egna brister, talanger och utseende med. Ingen som kan hjälpa en när man verkligen behöver det. Man blir sig aldrig lik efter förlusten och man värderar definitivt saker annorlunda. Jag har aldrig fått saker serverade på silverfat, alltid fått klara mig själv utan deras ekonomiska hjälp. Jag har aldrig fått dyrare saker, t ex möbler jag behövt eller körkort. Men även utan dessa saker så var det trygghet.

Jag är så otroligt glad att jag har min egen familj att dela livet med...
Tack Jimmy, Kim och Luna för att ni är min familj! ♥

Kommentarer
Postat av: Maria

http://mariapettersson.blogg.se/2008/july/goodiebagtavling.html#comment



Jag har startat ytterligare en goodiebagtävling, värde 2000:- , än är ingen med o tävlar, så se till att vara med, hihi ;) Den kommer nog inte pågå så många dagar!



Hoppas allt är bra med dig ha en toppen dag! :)

2008-07-23 @ 11:31:58
URL: http://mariapettersson.blogg.se/
Postat av: Gremlan

Kram

2008-07-23 @ 15:47:24
Postat av: Annica

Tack för dina ord! Jag försöker ta en dag i taget.

Tänker på dig lite extra idag. Jag har ju visserligen mamma kvar i livet. Men... Ja du vet ju... Förstår vad du menar och känner.



Ta hand om de dina. Och glöm inte att låta dom få ta hand om dig lite ibland också..

KRAM!!!!

2008-07-23 @ 16:54:51
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: ullis

Nej, ingen som inte varit med om att mista de sina vet såklart hur det känns... Jag tror inte att alla tar varandra för givet - men man vill ju inte heller gå omkring och grubbla över hur det skulle kännas att mista de man älskar. Jag är nog så att jag njuter nu, medans jag har alla kvar, och sen en vacker dag kommer smällen såklart och det är verkligen något som iallafall jag bävar för...

2008-07-23 @ 19:49:13
URL: http://ensammamamma.blogg.se/
Postat av: Tågmamman

Kram från mig och D - din familj i cyberrymden.

2008-07-24 @ 08:50:08
URL: http://mestommig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0