Ed Gein i Stöde...?

Stöde...hur kan man bo där? Mmmm, håller med. Timrå, hur kan man bo här? Men ändå...Stöde är nog värre.
När jag åkte till fjälls så stannade vi till på nån kombinerad grill och livsmedelsbutik i Stöde. Men hallå! Varför ser alla likadana ut där? Alla som kom in på affären hade likadana ögon. Kanske var det helt enkelt så att jag hamnade i nån mass-släkt-handling? Men nä, jag tror inte det. Ett tag fick jag en läskig känsla i kroppen. Texas chainsaw massacre- känsla. Fy så läskigt, trodde nästan att Leatherface skulle rusa in där med motorsågen i högsta hugg. Alla som sett filmen vet vad jag menar.

Vi lämnade Stöde, men den där skumma känslan hängde med i några mil. Lagom till Östavall hade jag skakat av mig den och den var nästan helt bortglömd. Då kommer nästa- Twin Peaks- känslan! Den var lite lättare att handskas med. Vi stannade ju inte till i Östavall, så ingen farlig Bob eller Leo kunde ta mig. Allt som saknades var en polisstation, resten fanns där- sågverk, massor med skog, långtradare som susade förbi och massor av kufiska människor.

Nu var inte tanken den att göra mig ovän med er som bor på dessa ställen...flera av mina kamrater bor, eller har bott i Stöde. Ville bara dela med mig av upplevelsen. Mina två absolut bästa filmer/serier finns bara några timmars bilresa från mig. Coolt!

image22



Kommentarer
Postat av: Ida

Har läst några inlägg...Ibland känns det som om det är jag som skrivit det. Känner igen mig otroligt mycke...

Jag förstår hur du mår, eller egentligen gör man nog inte de, även fast man har varit med om samma sak. Jag förstår nog inte själv hur ont det gör, på riktigt...

KRAM!

2008-03-05 @ 19:47:58
URL: http://idaelisabeth.blogg.se
Postat av: Ullis

Fy satan vad rädd jag var när jag skulle åka hem den natten när vi sett filmen *Gaahhh* Det enda jag kunde tänka på var "Måtte jag inte få motorstopp"... Och inte kunde ni följa med mig ut till bilen heller, jag var ju hur rädd som helst.

Tror du inte att det bara är att det är inavel, det är därför alla är så lika varann :) Kan ju säga att jag har liknande känslor när jag är i Indal eller Söråker :) Stöde känner jag inte till, mer än marknaden (och den håller ju på att dö ut)...

2008-03-05 @ 19:49:47
URL: http://ensammamamma.blogg.se
Postat av: stanislav

Stöde är inte att leka med de.. kan man bli skrämd för mindre?:P

2008-03-05 @ 21:56:15
URL: http://stanislav.blogg.se
Postat av: Ann-Helen

Haha. Ser jag ut som alla du såg i stöde?????... Haha.. Jag har bott Timrå fler år än jag bodde i stöde.. Det är ju nästan lite roligt... Men gud så roligt att du bor så nära..En illa upptäckt.. :)...

2008-03-05 @ 22:48:26
Postat av: Log

Äh jag ska erkänna. Jag är LIVRÄDD för Stöde! Timrå är rena himmelriket om man jämför. Och jag är stensäker på att alla är släkt med alla:)

2008-03-06 @ 09:18:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0