Håll bättre koll på barnen!!

Jag träffade en av mina utvalda kamrater igår, hon berättade nåt skrämmande för mig, sa att jag skulle sprida det till alla jag känner. Så jag gör såklart det.

En familj hade varit på Birsta i helgen, som småbarnsförälder är det inte lätt att kolla på saker OCH hålla reda på ett litet barn som springer åt alla håll och kanter. Denna 3-åring kom på nåt sätt bort ifrån sina föräldrar, de snabbade sig att haffa en vakt för att få hjälp. Det är ju STORT där nuförtiden, så vakten hade tydligen sagt att de skulle ropa ut ett meddelande att dörrarna skulle låsas så att den lilla busen inte kunde springa ut. Med tanke på allt som hänt senaste tiden, var det ett smart beslut. Barnet hade senare återfunnits inne på en herrtoalett, håret var avrakat och på det lilla huvudet satt en keps. Förmodligen blev mannen (?) ifråga rädd när han hörde att det ropades ut i högtalarna, så han drog. Detta monster hade alltså tagit med sig rakapparat och keps för att ingen skulle känna igen flickan. Vad tänkte han göra? Det är skrämmande att tänka på att det händer så nära. Hade lika gärna kunnat vara ditt eller mitt barn.

Så tänk på det när ni är ute bland mycket folk. Släpp inte era barn ur sikte!

Kommentarer
Postat av: ullis

Jasså, så historien har ändrat sig en del sen i förrgår :)Då hade barnet "bara" bytt kläder. Men däremot det som hände nere i södra Sverige så var det ett barn som de färgat håret på, och det som hände på Mallorca för några veckor sen DÅ hade man rakat av barnet håret...

En kompis till Eddie fick höra detta på sista april och hon ringde på studs till st.nu för att reda klarhet i detta. Han berättade att det var en del som ringt, men OM det skulle ha varit så, så skulle det naturligtvis ha stått i tidningen. st.nu hade kollat upp historien och de lovade att skriva det i tidningen DIREKT om det visade sig finnas någon som helst sanning i det... Tidningen berättade också om det som hänt nere i södra Sverige och på Mallis...



Så jag tror och hoppas att detta bara är ett påhitt... Men man ska hålla koll på barnen iallafall.

2008-05-06 @ 19:57:43
Postat av: ullis

Det var naturligtvis inte Eddies kompis som hade hört det - det var hennes mamma :))

2008-05-06 @ 19:59:10
URL: http://ensammamamma.blogg.se/
Postat av: Gremlan

Ja, jag vet inte riktigt om det är sant. Jag borde ha hört ngt. Men man ska i vilket fall som helst hålla ögonen på det käraste man har.

2008-05-06 @ 22:53:42
URL: http://gremlins.blogg.se/
Postat av: Log

Vissa historier förvrängs mycket, men vi kan nog alla hålla med om att det ändå inte är långt ifrån verkligheten. Det händer sånt här skit hela tiden. Pratade med en granne igårkväll som städar där, så VISS sanning ligger det i historien.

2008-05-07 @ 07:12:16
Postat av: stanislav

Vilka har du umgåtts med de senaste dagarna då? kan vi finna en gemensam nämnare?

2008-05-07 @ 12:22:18
Postat av: stanislav

Vilka har du umgåtts med de senaste dagarna då? kan vi hitta en gemensam nämnare?

2008-05-07 @ 12:27:49
URL: http://stanislav.blogg.se/
Postat av: Log

Mest bara bebisar och de kan inte ge en såna här saker, de får man bara smultronförkylningar av. Misstänker att det är luftburet...antrax kanske?

2008-05-07 @ 13:16:11
Postat av: Elin & Odin

Jag har fått höra liknande story från både Göterborg och Ikea Sundsvall för några månader sedan. Bekantas bekanta har också hört liknande historia. Om att det skulle ha hänt på Ullered också tex. Någon chef där har blivit intervjuad, hon sa: Det är bara en skröna, som blir värre för varje år. Tror det stog om det på familjeliv.



Skulle en sånhär allvarlig händelse ske, så skulle vi förmodligen kunna läsa om det i kvällspressarna. Eller hur?!

2008-05-07 @ 17:10:45
URL: http://odins.blogg.se/
Postat av: Log

Ja det är märkligt. Kanske bara ett sätt att få folk att bli mer uppmärksamma.

2008-05-07 @ 17:45:01
Postat av: stanislav

Hmm jag tycker det låter som en Klintbergare.

2008-05-08 @ 10:35:33
URL: http://stanislav.blogg.se/
Postat av: utvald

artikel&id=728768" rel="nofollow">http://www.st.nu/nyheter/lokalt.php?action=visaartikel&id=728768

2008-05-10 @ 20:49:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0