Jag är sjuk...

...men tillåts inte att verkligen bara få vara sjuk. Är man mamma så är det bara att peta i sig ett par tabletter och bita ihop. Disken måste ju diskas, barnen matas osv. Jag saknar tiden när man var liten och bara fick ligga i soffan och se på tv och äta sjukgodis. Jimmy har det fortfarande så när han är sjuk. Men han är ju man.

Vaknade i natt och trodde att jag fått mjölkstockning, satan så ont jag hade i ena tutten! Imorse sa Jimmy nåt till bebis om att kossan fått stopp ...han vågade väl säga så när jag var sjuk och  därmed oskadliggjord.
Jag har ont i precis hela kroppen, men som sagt, det är bara att bita ihop. Känner svårt mycket för att knappa in hm.com i adressfältet och tokbeställa med faktura. Men icke. Beställer jag kläder idag blir det bara tok. Koftor och tjocksockar istället för sommarkläder. Nej det får bli en annan dag.

Just nu sitter jag och funderar över vad som är bäst- att ha noll familj och släkt som jag har, eller ha en stor släkt som Jimmy. Jag har kommit fram till att jag isf hellre har det som det är nu. Deras släkt är som en enda stor italiensk maffiafamilj, och helst blandar de inte in andra personer än de som hör till familjen. Så det slutar alltid med att Jimmy får åka runt och hjälpa alla med allt: inställning av tv-apparater, skjutsning/hämtning, däckbyte, handla, barnvakt...ja listan kan göras enormt lång. Jimmy verkar vara den enda i släkten som kan nåt, så det rycks och slits en hel del i honom. Och visst, självklart ska man hjälpa varandra, men det måste finnas nån hejd.

Nu ska jag fixa lite te och sätta mig på bron och titta på när han tvättar bilen. Lördagsskoj.


Kommentarer
Postat av: ullis

Men vad är det för fel på folk?? Jimmy har ju en familj som han ska vara tillsammans med på helgerna... Inte fan ska han behöva åka runt och ställa upp på alla andra då heller. Kanske dags för dig att sätta ner foten :)

2008-05-03 @ 19:03:01
URL: http://ensammamamma.blogg.se
Postat av: LogLady

Till slut lessnar man.

2008-05-03 @ 19:13:06
Postat av: Ahj

Ja du man kan undra vad folk har för hjärna om de överhuvudtaget har någon..Hoppas du mår bättre idag iaf :)

2008-05-04 @ 08:48:09
Postat av: Elin & Odin

Krya på dig!

2008-05-04 @ 09:32:51
URL: http://odins.blogg.se
Postat av: Annica

Känner igen det där... Felsökningschema i Stefans släkt:
Tv´n funkar inte:
Ring Stefan!

Datorn funkar inte:
Ring Stefan

Graven behöver "städas":
Ring Stefan

Någon behöver skjuts:
Ring Stefan

Någon behöver handla något:
Ring Stefan

Byta däck:
Ring Stefan...
Säger som du: Listan kan göras lång!!!

Kalaset är över. Sonen är slut. VI är slut!!
Pizza?
Ja jag tror det..
Krya på dig!!
KRAM!!!

2008-05-04 @ 16:58:55
URL: http://anja72.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0