Ett fall för Lyxfällan?

...vi åkte in till Birsta för att fixa mer kolsyra. Egentligen skulle vi åkt till Ica Maxi, men eftersom Jimmy (för en gångs skull) fick bestämma så blev det Siba. Ibland måste han få bestämma, men det är bara mindre viktiga beslut jag lägger i hans händer. Typ Comfort eller Softlan.
Men Jimmy brukar kunna spåra ur rätt bra på Siba...det senaste halvåret har det inhandlats teknikprylar för måååånga tusenlappar. När han inte har råd att köpa tv-apparater, tv-spel, högtalare, kameror eller dvd:er, brukar han handla USB-minnen. Han har det till datorn, dvd:n och datorn/mobilen...eller nåt. Men igår var en bra dag. Alltså ingen USB-dag.
"Men vi behöver ju verkligen en platt-tv till sovrummet också."
Vi har nog aldrig varit så överens nån gång. När vi åkte därifrån försvarade vi oss med att vi faktiskt aldrig går på krogen eller gör nåt annat dyrt och onödigt. Ja förutom all mat vi äter då. Och vi ser ju mycket film, så jaaaa, det var nog inte så dumt och impulsivt ändå. Jag skulle nästan kunna äta nudlar ett par månader för att få ha tv:n på väggen i sovrummet. Nästan.

Så igår bytte vi ut tjock-tvn i sovrummet mot den nya fina, platta. Runt 23-tiden började vi titta på Resident Evil, men avbröts av att det stormade som f*n! Det small och väsnades utanför, Jimmy tittade ut på bron och såg att grannens prylar blåst omkull. Ut med min knallgröna morgonrock och knallgula Foppa-tofflor, Jimmy i kallingarna. In till grannen (vi var katt/kanin-vakt i helgen) och stängde fönster och grejer. Nån stod längst upp på våran gata och tittade ner mot oss...
Frågan är bara vem det var...? Ingen på vår gata ser ut så. Ingen på vår gata står mitt i vägen, särskilt inte den tiden...

Så nu vet ni det. Och kom ihåg- lev varje dag som om den vore den sista.

Kommentarer
Postat av: Gremlan

1-0 till Gremlan.

2008-05-12 @ 18:35:47
Postat av: AHJ

Ja nog var den fin nog...Jag vill också ha en ny tv någon gång i framtiden... Jag kanske kan ärva en av er..Förresten så har jag ingen tv..Det är brorsans jag har ;)..Haha

2008-05-12 @ 18:56:58
Postat av: ullis

meeeen va f-n... jag FRÅGADE igår i telefonen om ni hade KÖPT nåt mer än bara kolsyran, och då sa både du OCH Jimmy NEJ! Det är ju därför jag kommit med såna konstiga förslag, eftersom jag inte trodde att ni hade KÖPT nåt... Eller rättare sagt, ni hade inte fått med er mer än kolsyran... Är det konstigt att man blir förvirrad?



Och LEKSAK... Joo, jag tycker nog att det ÄR en leksak :)

2008-05-12 @ 19:53:27
Postat av: LogLady

Ullis- jag är ledsen, jag tror inte att du och jag pratar samma språk längre. Vi har ju på sätt och vis inte köpt den...än. Fast inte sa jag väl att vi bara kommit hem med kolsyran?? Nu ska jag fnula på morgondagens gåta...

2008-05-12 @ 20:19:27
Postat av: ullis

Dialogen mellan Ullis o Jimmy igår:

U: Har ni vart i Birsta?

J: Jaa, det har vi

U: Har ni handlat nåt?

J: Näe, bara kolsyra



Dialog mellan Anki o Ullis igår

U: Handlade ni bara kolsyra

A: Jaa



Idag:

A: Du ska få en ledtråd, vart köper man kolsyra?

U: Jaa, var tsom helst typ...

A: Ja, men visst pratade vi om Ica Maxi? Nu får du lista ut resten själv...



Du är rolig du Anki... Imorgon kommer jag inte att kolla din blogg, då ska jag sitta och ropa bingo på jobbet hela dagen =)

2008-05-12 @ 20:47:21
Postat av: LogLady!!!!!!

Ja men du sa även Siba!! bingoooooo!!!!!

2008-05-12 @ 21:10:27
Postat av: Annica

Mig? I brudklänning? På bloggen?

ALDRIG!!!!

L

2008-05-12 @ 22:20:55
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Annica

De ligger på en skiva... De stora fotot sitter på väggen i sovrummet. Men det kommer inte upp några här... ;-)

2008-05-13 @ 08:09:37
URL: http://anja72.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0