Misslyckanden

Jag vet att jag borde skriva ett inlägg, jag vet bara inte vad jag ska skriva. Kan ju berätta om gårdagens misslyckanden.

Var ute HELA dagen, ja förutom då Prinsessan åt middag. Jag började ju med att storstäda, det vet ni ju redan. Sen tog jag och Prinsessan (ser du Annica, jag kallar henne inte för bebis) en cykeltur till Annicas uteplats och åt lite muffins *gott!* Efter det var jag ute i lekparken hemma på vårt område i ett par timmar med de andra mammorna.
Till middag blev det pizza som åts på uteplatsen. Sweet! Lite senare kom A-H och vi fikade och njöt av sommarkvällen.

Spelade fotboll gjorde vi också...Jimmy påstår att jag inte är nån fotbollsmorsa så jag skulle minsann motbevisa honom...bollrädd som jag är. Men han kan haft rätt i det han sa. Han tycker att jag är en klädmorsa. Hmmm...
Hur som helst så sparkade vi boll med sonen och hans kompis, det slutade med att jag satt hopkurad på gräsmattan med händerna som skydd över huvudet. Bollen sköts såklart upp i ett träd och är fortfarande kvar där.

Sen så satt vi och pratade om Jimmys jobb, eller om Jimmys mammas jobb. Jag tyckte att jag också kunde börja jobba där med dem, men Jimmy var skeptisk...

Jimmy:     Du är väl inte så teknisk och kan skruva med saker och så...?

Jag:          Din mamma då!!? Hon kan ju inte ens byta bil på däcken!!!!!

Jag antar att det säger allt om mig.

Hoppla! Nu höll jag på att glömma. När jag städade satt Prinsessan i sin matstol och jag har ett nyckelskåp med spegel som jag hade vinklat så hon kunde titta på sig själv medans jag städade. Glömde att vinkla tillbaka det, vilket resulterade i att jag senare höll på att skrämma ihjäl mig själv. När jag lite senare gick i hallen såg det med den vinklingen ut som att nån stod på bron och var på väg in. Nån som såg precis ut som mig och hade samma kläder. Aaaahhhhh, skrek jag. Högt. Prinsessan blev såklart rädd och undrade vad jag sysslade med. Mamma skapar bara lite spänning i vardagen älskling, svarade jag.

Sen höll Staffan (grannens katt) på att skrämma ihjäl sonen när han helt plötsligt kommer upp från vår källare. Och sonen blev hämndsugen, men hämnades på fel ras. Jag blev skrämd när den lilla busen lagt sig under en filt på soffkanten och låg stilla i 5-10 minuter för att sedan skrämma skiten ur sin mamma.

Undra vad den här dagen har att erbjuda?

Kommentarer
Postat av: Ullis

Nej du... Jag tror inte heller att du är någon fotbollsmorsa och absolut ingen tekniker... Däremot skulle jag tippa på att du skulle bli en kanonbra lyxhustru/hemmafru :))



Jag måste komma igång med bloggandet jag också:) men skulle jag skriva nåt nu, så skulle jag förmodligen skriva saker som jag skulle få ångra bittert...

2008-05-28 @ 12:05:26
Postat av: Annica

Men se det så här.

Det kan inte bli värre idag.

Och Jimmy älskar dig. Oavsett om du är fotbollsmorsa, klädmorsa eller oteknisk.

Och ungarna dina. De älskar dig. Punkt slut.

Livet är egentligen toppen! ;-)

2008-05-28 @ 12:13:19
URL: http://anja72.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0