Utmanad!

Jag har blivit utmanad av Elin!

Vad gjorde du för 1 år sedan?

2007. 27 år.

För precis ett år sen hade jag nyss varit på ultraljud, eller nästan i allafall. Det visade det jag så innerligt hoppades på- en flicka! Den lyckan är svår att beskriva. Visst pojkar är fantastiska och jag älskar såklart min son lika mycket som min dotter, men en flicka är ändå en flicka. Vi bodde i en trea och var väldigt bekymrade över hur sjutton vi skulle få plats när bebisen föddes, det löste sig ju senare den sommaren. Min Mamma höll precis på med sin helvetiska strålbehandling och var väldigt, väldigt sjuk. Jag mådde såklart inte toppen, men vid den tidpunkten hade jag fortfarande hoppet kvar. Jag visste inte att ett älskat liv skulle släckas den sommaren, för att ge plats åt ett annat älskat liv som skulle födas.
Jag jobbade på dagis när jag orkade, och var annars bara hemma och pysslade med sånt som gravida gör. Bygger bo ni vet.

Vad gjorde du för 5 år sedan?



2003. 23 år.
Jag och Jimmy bodde med sonen i en tvåa på Nygatan, gud så mysigt vi hade det där. Så länge den lilla lägenheten räckte. I slutet på maj 2003 gick jag ut behandlingsassistent-utbildningen, jätterolig utbildning med många roliga människor. På sommaren var jag ledig (som alltid) och var antagligen bara på badstranden.

Vad gjorde du för 10 år sedan?

1998. 18 år.
Det året tog jag studenten från konst och-formgivnings programmet. Har för mig att det inte var ett toppenår. Mådde nog inte så bra, visste inget om vad jag ville göra med livet osv. Tror minsann att det var det året jag var och såg Marilyn Manson på Hovet i december. En svår tid alltså...

Vad gjorde du för 15 år sedan?

1993. 13 år.
Ångest. Skulle nog precis gå ur sjuan och hade blivit LVU:ad. Bodde på familjehem (fosterfamilj om ni så vill) och var vilsen. Det var inte pga mig som jag hamnade där, det var mina föräldrar. Jag hade det bra, de var snälla och goa med mig. Hade precis upptäckt cigaretter och alkohol.

Vad gjorde du för 20 år sedan?

1988. 8 år.
Gick i tvåan och hade inte en aning om hur illa livet skulle behandla mig. Vi bodde i ett stort fint hus i Timrådalen, jag gick på Laggarbergs skola.

Vad gjorde du för 25 år sedan?

1983. 3 år.
Bodde i ett annat stort fint hus med mina äldre bröder, allt var frid och fröjd. Familjen var rätt normal vid det laget. Brukade ofta stjäla skor ifrån tonårs-tjejen vi bodde granne med. Redan då var jag tokig i skor. Tror att alla i familjen var lyckliga då, det är nog enda gången vi har varit en familj.

Jag utmanar: Ullis, AHJ, Stanislav och Tågmamman!


Kommentarer
Postat av: Annica

Vänder mig till dig som också bråkat med Dagis...

Har gjort ett inlägg. Behöver flera åsikter. Vad ska jag göra nu? Stefan vill en ska och jag en annan. Behöver andras argument också för att kunna bestämma mig.

HEMSK färg måste jag säga!

Har du så här inne???!!! Men du måste ut mera! Annars kommer du bli någon seriemördare eller nått! Eller måla om. Det är ju också ett alternativ. L

KRAM!

2008-05-13 @ 15:11:10
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Ullis

Jaha, då kan man inte komma in här och hälsa på mer då... Nog för att jag verkligen ÄLSKAR grönt, men inte sån grönfärg som ger MIGRÄN...

Måste bara fråga, om det är sådär du känner dig när du har bihålinflammation? Då tycker jag synd om dig :( Krya på dig!

2008-05-13 @ 15:37:14
Postat av: Annica

Ja det är nästan synd att Emils olycka inte hände när de var ont om folk. Då hade man verkligen haft något konkret att komma med!!!!!

Fram för cykelhjälmar på dagis!!!

2008-05-13 @ 16:11:28
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Loglady

Hur ska du ha det? Grönt eller inte grönt? Har letat fina mönster, men hittar bara fula :(

2008-05-13 @ 16:45:34
Postat av: Gremlins

Det är inte färgen det hänger på, det är lukten. Och storleken. Och hastigheten.

2008-05-13 @ 18:49:39
Postat av: LogLady

Definitivt storleken!

2008-05-13 @ 19:02:35
Postat av: Elin & Odin

2008-05-13 @ 21:57:10
URL: http://odins.blogg.se/
Postat av: Elin & Odin

Skit.

Blev en blank kommentar ovan, som vu ser...



Roligt att få lära känna dig lite bättre. Iom utmaningen. Ser väldigt många likheter oss emellan. Både dom bättre och sämre. ;)

2008-05-13 @ 21:58:45
URL: http://odins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0