Gammal och grå

Egentligen har jag inte tid med detta...

Den senaste veckan har varit hektisk med bl a kyrkis, badhusbesök, gå-bingo, mathandling, farsdagsfirande, läkarbesök, främmande, fikande och fia-med-knuffspelande. Idag är också en fullbokad dag med bl a playdate och BVC-besök.

Åldern då...trodde det var barnen som höll oss unga. I mitt fall är det tvärtom, min son får mig att känna mig som en 70-åring. Igår morse pratade vi om skolkort och jag berättade att vi bytte såna när jag var liten, berättade även att jag har kvar alla i förrådet. Hans kommentar: "De måste vara gråa nu!" Öhhh...jag är inte såååå gammal!! Sen pratade han om nåt märke på tröjan som han påstod kallades "streaker" eller nåt....men nääää, sa jag, du hittar bara på. "Mamma, du är faktiskt 20 år äldre än mig!" Jaaaahaaaaa...

Nu ska jag ta och tvinga min gamla kropp upp från soffan och göra lite nytta. Nästa vecka blir minst lika hektisk med utvecklingssamtal, tandläkarbesök, sjukhusbesök och kyrkis. Så har ni tur kanske jag återkommer nästa helg. Om ni har tur.

Ps. Jag skulle verkligen behöva en resa till Italien nu, men ett par Dr Martens duger också ;)


Kommentarer
Postat av: Tågmamman

Sluta göra en massa tjafs, blogga istället, det är viktigt. Eller gör en bäbis till mig - tyckte graviditeten var sååå tråkig.

2008-11-12 @ 08:57:44
Postat av: Ullis

Bara att acceptera att barnen tror man är född på stenåldern. suck

2008-11-12 @ 10:07:15
URL: http://ensammamamma.blogg.se/
Postat av: Ann-Helen

Haha.. Ja gud vad man är gammal..Men du är ju rena ungdomen jämfört med mig.. HUHU... Ja veckorna går liksom av sig själv fortare och fortare.. :(

2008-11-12 @ 10:18:04
URL: http://sistaavenyn.blogg.se/
Postat av: LogLady

Tågmamman: Graviditeten sög verkligen, förlossningen sög ännu mer. Men TILLVERKNINGEN...hallå vad tror du om mig? Sånt snusk sysslar jag inte med hur som helst! Och hur skulle jag hinna?



Ullis o A-H: Ni ÄR ju gamla så det är inte så konstigt :P

2008-11-12 @ 11:52:01
URL: http://loglady.blogg.se/
Postat av: grannen

Kul att man får se liiiite bloggande från dej :-)

Du är saknad i bloggvärlden haha

Ibland är det bara så att de är mycke fullspikat FASTÄN man är mammaledig ;-)

2008-11-12 @ 13:50:01
Postat av: Elin & Odin

Instämmer ang Dr Martens... Vilka ger dig habegär? Jag bara måste ha dom i rosa lack - finns på bloggen.

2008-11-13 @ 10:48:36
URL: http://odins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0