I en perfekt värld med perfekta föräldrar

Nyss hemkommen från föräldramöte i sonens klass...vad ska man säga? Samma visa varenda gång. Nä, vi ska minsann inte spara pengar till ungarna eller sälja saker. Jävla skitstövlar är vad de är! Okej...inte alla har råd att bidra med en slant, men det finns annat man kan göra. men det vill de minsann inte slösa tid på. Kanske det är en morot för barnen att få åka på en resa eller nåt i 3:an eller 6:an, jag menar hur roligt är det att inte få nån belöning för det man gör? Och alla får barnbidrag. Kanske det inte är så konstigt att det går rakt åt helvete för en del barn, man ser ju redan nu i tvåan hur det kommer sluta. Tragiskt. Så. Nu har jag gnällt klart.

Nä nu ska jag söka runt lite på nätet efter en perfekt privatskola till min son. På den skolan finns det bara perfekta, vackra och intelligenta barn och föräldrar. Och du och jag då, Maria ;)


Kommentarer
Postat av: ullis

Mäh... Men visst är det sanslöst! Man borde kunna lägga 100 :-/termin tycker jag. Eddies klass har redan spart ihop jättemycke pengar. Men jag tror det är bra att ha lite mål för vad man ska göra för pengarna. Vi har pratat om att göra lite "mindre saker" i trean, och även sen i femman eller sexan. Typ bowling, laserhall och bodaborg...

2008-10-06 @ 22:16:28
URL: http://ensammamamma.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha, ja jag är i chocktillstånd än ja. Men säg till när du hittat den perfekta skolan, byter direkt=)

Kram M

2008-10-06 @ 22:31:19
Postat av: LogLady

Ullis: Ja fast problemet är ju att det är OLAGLIGT att samla in pengar så. Det måste vara FRIVILLIGT. Och då kommer en del inte att lämna och sen blir deras barn lidande. En mamma poängterade OLAGLIGT väldigt många gånger. F***A!

2008-10-07 @ 07:25:33
URL: http://loglady.blogg.se/
Postat av: Tågmamman

Han kan få hemskolas av mig! Jag vill ändå aldrig lämna bort Daisy till vårt märkliga undervisningssystem.

2008-10-07 @ 07:32:39
Postat av: Ullis

Det är så mycket som är olagligt så det är inte klokt. Fattar du hur mycket boken "Sveriges rikes lag" väger egentligen? Men om hon då känner att hon har råd att betala den dagen hon ska skicka sitt barn på en resa för nån tusenlapp så är hon nog ganska ensam om det. Jag skulle ALDRIg ha råd att lägga en sån klumpsumma... Då betalar jag hellre lite i taget...

2008-10-07 @ 07:47:10
Postat av: LogLady

Tågmamman: ja, men kanon! När kan han komma?



Ullis: nja, med 11 barn så trro jag knappast att hon har råd med det. Hade ju inte ens råd med en hundring ju!

2008-10-07 @ 07:50:57
URL: http://loglady.blogg.se/
Postat av: Tågmamman

Ska bara läsa på lite först. Typ geografi, samhälle, matte och ja vad behöver man? Jag är bäst på shopping och lathet - det kommer han vara ett äss på i framtiden.

2008-10-07 @ 08:23:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0