Nu blir jag förvirrad

I fredags hände en sak som mer eller mindre räddade min helg. Ja, det kan ha varit solen som räddade den också, jag har inte bestämt mig än.

Skulle hämta Prinsessan på dagis, och när vi kom ut så var avdelningen bredvid ute på gården. En av fröknarna kommer fram till mig:
- Men jag måste bara fråga, hur gammal var du när du fick L?
- Öhhhh, ja du (lång stunds tystnad)...jag skulle fylla 28.
- Lägg av! Jag trodde du var17-18 år då du fick henne!!
- Eeeeh? Hur tänkte du då? Jag har ju en son som ska fylla 9...?
- Va?? Är det din SON som brukar följa med dig hit? Trodde det var DIN LILLEBROR!


Tackar, tackar.


Kommentarer
Postat av: Ullis

HAHAHAHAHAHA, tror jag bryter ihop..... Men som sagt, folk har ju trott att jag är din mamma också :)

2009-04-28 @ 17:12:54
Postat av: Susanne

Det är bara tacka och vara nöjd! Jag var på studiebesök på ett företag i stan med en av mina klasser (de är 16 år). Hon som tog emot oss var så glad och nöjd och räknade alla tjejer i klassen - åh vad roligt att det är 3 tjejer i den här teknikklassen (det är bara två tjejer osså jag). Hon såg ut att skämmas lite när jag berättade att jag var deras lärare + trebarnsmamma ;-).

2009-04-28 @ 20:26:59
URL: http://svenskfroken.blogspot.com
Postat av: stanislav

hmm undra om hon då tycker J är lika ung eller ful gubbe:P

2009-04-28 @ 21:57:23
URL: http://stanislav.blogg.se/
Postat av: Loggy svarar

Ullis: Men du ÄR ju min mamma!! Eller?



Susanne: Det är lite småhärligt att bli tagen för att vara en ungdom, men det var då sjutton inte så roligt att se ung ut när man VAR ung :)



Stanislav: Antar att de tycker att han är en fulgubbe, han är ju gråhårig for gods sake!! Ja, du vet ju hur det kan vara :P

2009-04-29 @ 08:58:45
Postat av: stanislav

Men duu, grått är terendigt just nu, tror även att det skulle trilla fram några gråa strån på ditt huvud om du lät bli att färga också :P

2009-04-29 @ 14:23:33
URL: http://stanislav.blogg.se/
Postat av: Ullis

Du är väl medveten om att om man har grått hår och ska färga det svart så blir det gärna RÖTT... Så tänk på det den dan åldern kommer ikapp dig ;)



betyder det att jag är mormor åt K o L????

2009-04-29 @ 18:41:25
Postat av: stanislav

Ullis: Det är alltså därför man har sett tendenser till ginger på A:P

2009-04-29 @ 18:58:42
URL: http://stanislav.blogg.se/
Postat av: Loggy svarar

Ja ja...mitt hår lyser rött i solsken. Retas om ni vill då, men jag har inte rött skägg som vissa iaf...och en massa fråknar på axlar, som bara rödhåriga har :)

2009-04-29 @ 20:03:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0