Grå massa i toalettstolen

Nä, ni behöver inte sluta läsa, jag tänker inte berättaom konstiga magbesvär.

När jag nu läser om genusforskning och blablabla, har jag börjat fundera över mina egna barns beteenden och studerat dem. Flickor är alltid flickor med allt som hör till. And boys will be boys.

Min dotter stänger dörrar efter sig (efter alla), exempelvis toalettdörren. Hon kastar blöjor och annat skräp i sopkorgen, hon slänger kläder i tvättkorgen. Ibland blir det bara så fel. Allt hamnar inte alltid där det borde hamna.

Imorse hittade jag mina mjukbyxor I TOALETTSTOLEN! Är detta en pik? Tycker hon att jag ska sluta dega omkring i gamla kläder och glamma till mig lite?

Kommentarer
Postat av: Ann-Helen

Eller så vill hon helt enkelt inte ha mer egna kläder utan att mamma skall köpa sig ett par nya mjukbyxor när hon besöker birsta ;)

2009-02-13 @ 23:40:32
Postat av: Sofie

Haha, ja det är inte lätt alltså!

2009-02-14 @ 00:19:33
URL: http://lillaste.blogg.se/
Postat av: ullis

Men vilken tur att hon inte spolade.. Det har ju kunnat sluta i katastrof.

2009-02-14 @ 10:40:22
URL: http://www.alias-ullis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0