Mosaik

Jag börjar bli trött på att plocka upp spillror från trasiga själar. Vem plockar upp spillrorna efter mig? Har funderat på att göra nån fin mosaikpryl, men vet inte om det skulle bli så spännannde.

Idag har huvudvärken slagit klorna i mig, varenda litet steg gör att huvudet håller på att sprängas. Rätt åt mig, ska ju kännas att man lever, eller hur? Men jag vet att ett par koppar kaffe gör susen, så det är inget kroniskt iaf. Och apropå kroniskt...barn är kroniska. Har man en gång tagit beslutet att sätta barn till världen, då får man fan ta sitt ansvar också! Jag vet väldigt många exempel på "föräldrar" som mår så dåligt hit och dit, men som inte tar tag i sitt mående. Fattar inte hur man kan förstöra ett barns liv på det sättet. Kanske inget man tänker på när man haft en "normal" uppväxt, men villkoren spelar stor roll senare i livet. Jag vet, tro mig. Barndomen är grunden till hur man blir som människa, vilka val man gör och vilka värderingar man har.

Jag har också gjort fel i mitt liv, men jag vet att jag iaf är en bra mamma. Och DET är det viktigaste för mig.

Veckans tema på NO:n på skolan: hästar. Typiskt också.
Sen så slänger jag in lite finsk trasig-själ-musik.

Kommentarer
Postat av: A-H

Du förtjänar inte att ha huvudvärk :(.. Det vet jag... Å jag kan plocka lite spillror iaf.. Men den mosaik grejen lät lite spännande..

Barnen är kroniska.. Man kan inte slänga dem åt fanders.. Fast jag vet vissa tror det..

2009-11-09 @ 21:51:37
Postat av: loggy svarar

Mmm, jag vet inte riktigt angående mosaiken. Blir så tråkigt med bara en färg :P

Och barnen, ja herregud! Man läser om folks liv på FB och bloggar osv, de har inte ens skam i kroppen att vara TYST om sin bristande förmåga att vara förälder!!

2009-11-09 @ 22:03:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0