Definitivt!

Nu ÄR det definitivt höst, vare sig ni vill eller inte. Jag är nöjd, jag tycker om hösten. Mörker, en massa tända ljus och framförallt...tv-programmen börjar igen! Visst känns det lite, lite vemodigt att tänka tillbaka på när man nyss (?) låg på stranden och höll på att svettas ihjäl t om i vattnet! Men alla årstider har sin charm, som de säger.

Måste bara fråga om det var nån som såg Filofix på Bolibompa igår? Vi trodde ärligt att vi såg i syne. Det var det galnaste jag nånsin sett i barnprogramsväg. EVER! Det börjar med att Philomene kommer in i ett rum, hittar en bajskorv på golvet. Hon tar upp den, tittar på den och äter upp den!! Efter det sätter hon sig ner, SPYR i en hink. Tar sedan ett glas, häller upp spyan...och dricker upp den! Jag gnuggade mig i ögonen både en och två gånger kan jag säga. Och Lilla My satt alldeles knäpptyst, alldeles förstummad av galenskapen. Hur som helst. Roligt!

Fångarna på fortet då...njaaa, kan nog hålla med om det som skrivits i blaskorna. Det är förlegat, men säkerligen väldigt spännande för de yngre. Sonen tyckte iallafall att det var roligt. Känns som att man sett allt förr, och det har man ju också.

Lilla dockan är lämnad på dagis, mamman grinade nästan mer än vad dockan skrek när jag gick därifrån. Grinade inombords. Usch och fy, det är hemskt när hon skriker "MAMMMMMMAAAAAAAAA!!!!" när man går :( Men jag vet ju att hon tycker att det är roligt där, så det ska nog gå bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0