Skumt...

...att samma dag som jag publicerade det sista inlägget, så hade jag fler besökare än vad jag lämnat ut lösenordet till. Aja, inte förvånande kanske, alltid finns det nån som inte kan vara tyst. Kvinnor, kvinnor.

Igår var jag på föräldrarmöte på dagis, ett möte som var kaotiskt och lämnade massor med obehagliga känslor och funderingar angående min dotters framtida förskoletid. Nu ska de riva upp hela organisationen (känns det som) och skapa nåt som är nytt för denna förskola. Blir säkert bra i slutändan, men inte för alla barn som går där nu. Grundtanken är att avdelningarna ska vara åldersrelaterade, och att det ska vara två inslussningsavdelningar, en på varje våning. Tydligen fick jag barn helt fel år, för -07:orna hamnade tydligen "i kläm". Jätteroligt att höra måste jag säga.

Min dotter blev placerad på sin TREDJE avdelning på ca 1½ år! En avdelning hon inte känner till, varken lokalmässigt eller personalen. Där ska hon gå ETT år, för att sedan slussas över till den slutliga avdelningen. Då har hon gått igenom alla husets avdelningar under sin förskoletid. NEJ TACK, sa mamman.

Jag har idag pratat med både personal och rektor och kommit överens om att hon ska gå kvar på "sin" avdelning med välkända "fröknar", barn och personal! Där får hon stanna tills hon ska till 6-års, eller tills jag anser att hon är redo att flytta till sin årskull. Men just nu känns det bäst att hon får vara med de som är 1 och även 2 år äldre.

Kommentarer
Postat av: J

Men va fan! Tänker de inte längre än näsan når?? Bra att du står på dej! Precis som ja sa tidigare, bra gjort av dej. jag håller tyst de ja lovat /J

2010-05-05 @ 16:19:39
Postat av: A-H

Ojdå.. Men skönt det löste sig med Luna :).. Blir nog bra det... Jag kanske kan vara den orsakande faktorn av det hela eftersom jag läst den från det bredbara ;).. Å sen från Jennys dator härromdagen när jag var lite barnvakt.. Annars vette fan..

2010-05-05 @ 22:43:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0