Lättja

Dagen har gått i lättjans tecken. Har inte ens bemödat mig att bädda. Var till skräddaren imorse och hämtade ut delar av uniformen som var på fixning. Är man felfördelad i kroppen så måste det fixas. Eller felfördelad. Ofördelad är kanske det rätta ordet. Hade inte tillräckligt med ben för att passa in i den. Men nu sitter den som en smäck! Och fattar ni hur skönt det är att slippa tänka på vad man ska ha på sig??

Efter skräddaren tog jag med min lilla galning till In Between, vårat lokala café. Billigt och framförallt gott fika. Och ja, jag kallar henne galning just för att hon inte är nåt annat än en sån. Ni som känner henne vet att hon ärvt det mesta som är galet från sin mamma :) Personalen på IB frågade om hon har treårstrots. Jag svarade att hon har alla åldrars trots på en och samma gång. Plus lite till. Men så har det ju alltid varit, så det vore ju konstigt om hon var o-tjurig nån dag :/

Morgondagen ska tillbringas på tåg. Tjohooooo!

Det ringer på dörren.

Plötsligt är jag arg som ett bi. K-rring*%=# som bor på samma våning skulle in i sitt förråd som är utanför min dörr. Och jag har rensat mitt förråd och hade en spjälsäng bredvid hennes förrådsdörr. Bredvid! Jag frågade varför hon var så arg, men då fräste hon bara. Helt plötsligt står hon och kallar mig för kärring. Jag sa åt henne att ta sig en titt i spegeln, hon är trots allt MINST 20 år äldre än mig. Då kontrade hon med att säga att jag skulle ta mig en titt i spegeln, för jag är minsann inte så snygg som jag tror. Haha...vad ska man säga? Innan jag stängde dörren och låste, sa jag att hon skulle passa sig så jag inte stängde in henne i förrådet och ställde mina saker framför dörren. Antagligen hade hon druckit, som hon alltid gör. Eller så hade hon inte druckit och var sur för det. Jag kan bara skratta åt tanten.

Nej, nu middag!

Puss i ljumsken!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0