L.E.D.I.G

Kan ni fatta vilket vackert ord jag just snubblade över i SAOL. Ledig. Innebörden tänker jag inte skriva, för jag antar att alla kokosnötter vet vad det betyder. Och det bästa av allt- nån bestämde att jag ska få vara ledig ända tills på onsdag! Stackars, stackars mig.

I ärlighetens namn så har jag gjort mig förtjänt av att få dra runt i hemmet med slitna mysbrallor, otvättat hår och gårdagens smink. Jag är KLAR med all terapi (HÖLL jag på att skriva, skrev det också), TEORI ska det förstås vara. Jag är med andra ord redo för att dra på mig uniform och vara serviceproffs. Ordet redo hittade jag däremot inte i SAOL, så jag får helt enkelt gissa vad som förväntas av mig.

Nu har jag helg, synd bara att inte sonen tänker ha det. Han envisas med att springa på skolan dag efter dag. Och dessutom har han ställt till så att jag får spendera min lördag i Matfors!!! Av alla ställen...men jag jobbar för fullt på att trassla mig ur det. Försöker lite fint få honom att tycka att det kanske inte är sååå kul med innebandy osv. Visar lite hemska bilder på innebandy-relaterade skador. (Näää, det gör jag inte).

Puss!

Kommentarer
Postat av: Ullis

Det är faktiskt riktigt kul med innebandy - jag kan lova dig att jag verkligen saknar alla matcherna nu när sonen lagt av... Han höll ju på i 9 år, så några matcher har man ju sett genom åren :) Klart du ska åka och kolla på sonens matcher i helgen - dom brukar uppskatta oss curlingmammor på plats ;)

2010-11-18 @ 19:42:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0