Problem Med Sig (själv)

PMS, Premenstruellt syndrom, är inte att leka med. Jag har läst en del om detta, och förstår att det är mer vanligt än ovanligt att man blir en bitch veckan innan det där jobbiga inträffar.

Som tur är finns det hjälp att få mot detta, och det är ju bra.

"En del kvinnor har så svår PMS att det blir ett verkligt problem både hemma och på arbetet. Humörförändringar kan hota att förstöra relationer med chefer, anställda, samlevnadspartner och barn. Ibland blir det så illa att en drabbad kvinnas närstående går på nålar inför den här tiden."

Det ska då aldrig vara lätt att vara kvinna verkar det som. Tur att vi fick rösträtt till slut i allafall. Inte konstigt att det finns Sirener ;)

Vanliga symptom för PMS:

Oro
Irritabilitet
Gråtmildhet
Depression
Glömskhet
Utmattning
Agression eller ilska
Panikångest
Förändringar i sömnrytn, sexlust och aptit
Huvudvärk/migrän
Svullenhet i bukområdet
Viktökning
Ömma bröst
Buksmärta
Svullna händer/fötter
Smärta i rygg och leder
Illamående

Ja, det vara bara en del av allt elände. Kan inte säga att jag upplever allt det, och det är olika från månad till månad. Den här månaden var inte så bra ur relationssynvinkeln i allafall. Är det egentligen så konstigt att man blir lackar ur ibland med detta liggandes på sina axlar?

Nån annan som har problem?

Kommentarer
Postat av: Ann-Helen

Jag lider av dessa varje månad :)

2010-10-14 @ 11:34:01
Postat av: J

Jag har hört andra säga att jag har det eller borde ha det... ;-)

2010-10-14 @ 13:22:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0