Evolution- igelkott steg för steg.


Idag fnissade jag för mig själv när jag var hos sjukgymnasten. Tanken på att bli en igelkott var dock ganska lockande, de ligger ju ide hela kalla vintern. Jag satt med min (förövrigt helvridna) bok i handen och kikade lite försiktigt ner på min vänstra sida. Hela armen (ja, jag överdriver såklart för känslans skull) fullstampad med nålar. Långa nålar! Liknelsen är alltså inte helt tagen ur luften. Jag fick en rackare i handen också, bara för att förstärka effekten. Det hjälper tydligen mot både huvudvärk och andra krämpor. Alltså inte bara axeln/nacken som blir botad. Hjärnan? Ja, hoppet är ju det sista som överger en. Jag fortsätter iallafall med detta stickande ett par veckor till, sen får vi se om det gett nåt resultat.

Efter detta fick jag inte dricka kaffe (?), och tror ni att jag var sugen? Den liknelsen kan nog jämföras med en sugen hanhund som suktar efter löptik. Och det leder oss rakt in på nästa ämne:

Klockan 13.21 idag gjorde han debuten. Max alltså. Han kissade som en riktig man. Mot ett träd! Gissa om jag blev stolt? Konstigt det där, varför ska jag bli stolt för att min hund inte kissar som en tjej?

Nu ska jag fortsätta plöja galenskapsbok, känns som att jag måste snabba mig med boken innan jag blir lika vrickad som personen som skrev den. Det kan ju smitta genom orden ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0