Inflammationen from hell


Det började dagen före julafton 2009, jag kunde inte komma upp ur sängen. Sen dess har jag haft problem med nacken/axeln fram och tillbaka, men inte fått nåt riktigt "anfall" som då. Jag vet ju själv vad som utlöser detta, och kan därför i viss mån avstyra den värsta smärtan. Att ha handväska, nej det går inte. Att vara i drag, nej det går inte heller. Inte heller får stackars nacken bli kall på  höst och vår. Det är med andra ord förbjudet att "klä av sig för tidigt".

Nu har jag haft ont av och till i stort sett hela sommaren, AC:n på tågen gör inte underverk, tyvärr. Och nu var det tydligen nog. Efter att jag skrivit blogginlägget igår blev jag liggandes hela dagen. Kunde inte ta mig upp ur soffan utan hjälp. Tack och lov fick Luna sova hos Jimmy och Emmelie inatt, och vara med Emmelie en stund idag, så att jag fick lite välbehövd vila. Natten var ryslig.

Idag tog jag en Diklofenak och en 1 grams alvedon. Nu känns det okej, men jag är fortfarande stel och har ont. Men jag kan röra mig hjälpligt iallafall. Det tråkiga är att man blir så vansinnigt trött.

Sitter och lyssnar på Kizz-låtar från våran härliga sommarfestival uppe på torget nu. Hade gärna varit där, men ikväll var det pappans tur att få ha skoj :) Det är med andra ord min tur imorgon, OM jag inte blir sämre. Pernilla, min brorsdotters mamma, gör som vanligt ett fantastiskt jobb med denna gratisfestival. Ska bli galet roligt imorgon, förfest på min balkong (som förra året) och Hooters-sångaren på vårt lilla torg. Ganska coolt med 500 miles live i Timrå ;)

Nej, nu ska jag slänga den min rastlösa lekamen och försöka vila i soffan.

Puss!

Kommentarer
Postat av: Toatanten

500 miles va det ja´

2011-08-08 @ 18:41:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0