Tärande.


Imorse var jag uppe i tid och ringde till vårdcentralen. Jag ringde t om innan de öppnat. Fick en akuttid på förmiddagen och den något sten-aktiga läkaren vred och vände på mig. Trodde hon skulle trasa sönder mig. Hon sjukskrev mig ett par veckor och skickade mig till sjukgymnastiken.

Vart vill jag komma...jo just ja! Tror inte att det är nån som kan förstå hur ont det egentligen gör, om man inte själv haft denna värk. Allt påverkas. Jag kan t ex inte diska, gå ut med hunden, bära hem en påse från affären, ligga på axeln mm, utan att få en fruktansvärd smärta. Och vad händer i slutänden? Jo, jag är på ett uselt humör, känner mig allmänt låg och är ständigt trött. Att sen ta hand om två barn och en hund...ja, ni kan ju tänka er hur mycket energi det finns kvar innan dagen är slut :(

Nä, nu ska gnällkärringen logga ut och kanske, kanske hoppa krypa in i duschen. Eller näe. Kanske imorgon istället.


Kommentarer
Postat av: Ojojoj

Inflammationsvärk är ganska vanligt och något som de flesta haft någon gång i sitt liv. T.ex nästan alla idrottsutövare får inflammation i olika delar av kroppen i tid och otid..

Så jag tror nog ändå att de flesta förstår hur ont du har. Förutom barn då kanske..

Men visst tycker vi synd om dig ändå, med tanke på att ditt humör blir lidande i slutändan..

2011-08-08 @ 19:47:21
Postat av: Henke

Är det någon som ifrågasatt att du har ont?

Det får jag verkligen inte hoppas, det är föräldrar förunnat att få ifrågasätta sina barns krämpor och ev läkare som ska sjukskriva. Men förutom det så ska folk hålla käft och förstå att om man säger man har ont så har man det.

2011-08-08 @ 21:29:41
Postat av: LogLady svarar

Jag är ingen idrottsman. Inte ens en idrottskvinna faktiskt! Sen så undrar jag...vart i blogginlägget ovan står det att det BARA är inflammationsvärk?? Nej det var lite värre saker än så faktiskt. Nåt som förhoppningsvis går att träna bort långsiktigt med hjälp av sjukgymnastik.

2011-08-09 @ 13:36:08
Postat av: Anonym

Krya på dej o ta´t lugnt nu! Kram J

2011-08-09 @ 22:57:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0