Dvärg.


Max är en dvärgpudel som bor i Sollefteå. Han har stulit en liten bit av mitt hjärta. Vet ni varför? Jo, först och främst är han en otroligt snäll och lydig hund. Lättsam på alla sätt och vis och framförallt barnvänlig. Men det som fått mig att smälta är att jag verkligen inte är allergisk mot honom. Kanske svårt att förstå om man inte har astma och allergi själv. Men att hitta en hund som man kan ha, när det enda man vill är att ha just en hund, DET är lycka! Jag tillbringade ca 2 timmar med honom och borrade ner näsa och ögon i hans päls. Inte en nysning!

Kim har som sagt lagt sin sista tusenlapp för att vi ska kunna köpa honom, han är kanske lyckligare än mig! Och det fina med detta är att Kim också kan gå ut med honom och ta lite ansvar :)

Och. Han är ju bara en liten dvärgpudel, inte dyr i drift och inte heller så krävande. En knähund helt enkelt :)

På fredag efter jobbet bär det av till Sollefteå! :D

Kommentarer
Postat av: Henke

Får jag följa med? ;)

2011-07-04 @ 01:13:18
Postat av: Ann-Helen

Jag är nog lite sugen på att träffa den där lilla sötnosen.. Jag hoppas jag får göra det?, och att jag tål honom... Kram

2011-07-05 @ 11:55:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0