Väck mig...


...i slutet av sommaren, när jag jobbat klart. Tack.

Jag är kronikst trött och fattar inte hur jag ska orka med att ha ett liv också. Men det är kanske ganska logiskt att jag är trött, att kliva upp 4 på morgonen gör inte under för nån del av kroppen. Det hör ihop med tyngdlagen det där tror jag. Fast igår hade jag ju sovmorgon- till 5.

Nu kan jag ju tacka min lyckliga stjärna för att jag bara haft jour de här dagarna. Igår var det minsann ingen rolig dag på tågen. En kontaktledning hade kraschat, vilket innebar att väldigt många tåg fick ersättas med buss på en särskild sträcka. Supertråkigt för resenärerna, och skitjobbigt för ombordpersonalen som får ta så mycket skit så att man ibland inte fattar att det är sant! Nu var detta ju inte SJ:s fel, eftersom det inte är SJ som äger rälsen, men det drabbar ju såklart våra resenärer. Jag kan med stolthet säga att jag är otroligt glad över mina fina och otroligt duktiga kollegor.

Nu ska jag försöka väcka liv i gammkroppen, men det känns ungefär lika troligt att det kommer hända som att Titanic kommer åka förbi ute i Timrå Bay. 

Kommentarer
Postat av: Ann-Helen

Jag lovar att jag skall väcka dig.. Men jag hoppas du är vaken lite under tiden med :)..Kram

2011-07-14 @ 10:58:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0