Vill du träffa nya människor?


Skaffa hund!

Herregud, jag håller aldrig på att ta mig från A till B bara för att det ska pratas, pratas och pratas med alla andra hundmänniskor. Det ska pratas mat, päls, skällande och allt annat som rör en hund. Idag på vägen till dagis träffade vi först Alfons Lampa, han är bra för han är inte så social som de andra jag brukar träffa. Hund nummer två, Theo, träffade vi på typ två meter efter Alfons. Theos matte, en pensionär, vill gärna prata om allt annat som inte rör hundar också. T ex hyror, olika bostadsområden, renoveringar och julpynt. Hund nummer tre har jag försökt undvika i ca två veckor nu. Eller matten iallafall. Jag har sett dem på håll flera dagar, och funderat över vad jag skulle kunna säga, som rättfärdigar Max utseende. Men idag var tiden inne, och det visade sig att Nalle var amatörklippt och obadad! Däremot undrade hon vart jag klipper Max eftersom han var så snyggt klippt. Min lilla råtta, liksom.

Det är alltså oundvikligt att inte vara social om man har en hund. Jag skulle iofs kunns byta sida av vägen, men hur roligt är det för Max? ;)

I dagarna ska han få sig en täckklädsel också, en snäll bekant har en alldeles för stor Jack Russel som inte får plats i kläderna. Det tackar vi för!

Nu- Bron! Har inte sett en film på lääänge, men nu äntligen har rastlösheten lagt sig och jag kan ligga still i soffan och bara vara. Det är ett bra tecken. Och för er som inte sett Bron- se den!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0