Hjärta rimmar på smärta.


Mitt eget hjärta är, som ni vet, lite sotigt. Men min son däremot, har alldeles för mycket känslor för det motsatta könet i sitt lilla hjärta. Ikväll har vi spelat Fia med knuff, kikat på IDOL och försökt reda ut hans kärlekstrassel. Inte lätt detta. Han "är ihop" med en tjej som går i samma klass, och denna söta flicka har varit dödligt kär i honom sen...ja, sen föralltid typ. De har varit ett par hur många gånger som helst, men han har alltid varit den som lessnat. Denna gång tog det typ 5 timmar innan han ångrade sig. "Nej, tyvärr lilla gubben, det finns inget som heter ångerrätt när det gäller förhållanden, men mamma ska hjälpa dig ur detta trassel så bra det bara går."

Jag gick ut med hunden, och i det obevakade ögonblicket hade han hunnit göra bort sig (hans egna ord). Han hade dragit en vit lögn (finns bara svarta lögner enligt mig) om att det inte var han som sagt att det var okej att vara ihop. Det var minsann hans kompis JOHAN. (Mamma, jag använder mig alltid av min låtsaskompis Johan när det blir så här struligt med tjejer).

Jag försöker reda ut allt kaos och få honom att skriva att han inte är säker på sina känslor osv. Och att han ska be om ursäkt om han gjort henne ledsen. Jag HOPPAS (och tror) att han verkligen har skrivit det vid det här laget. Det är inte lätt att vara 11 år och kär. Inte lätt att vara det i nån ålder för del delen. Han  säger att han inte kan förlåta sig själv :( Ja, jag kanske glömde skriva att han har känslor för en annan tjej.

Nu ska relationsrådgivaren stämpla ut för idag och hoppa i säng! Imorgon kan vara en stor dag, bäst att vara utvilad och "fräsch". Vem försökte jag lura där? :) Hur som helst. Vi åker till skogen på förmiddagen imorgon, så barnen och hunden får härja av sig lite. Vem vet, man kanske stöter på nåt trevligt....(troll)...därute?

Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0