Vem har rätt att döma andra?

 
Satt och funderade lite över varför "folk" klankar ner på andra människor hela tiden. Bitterhet eller överlägsenhet är de saker jag kom fram till är anledningen. Varför kan man inte bara glädjas över saker som händer andra människor, utan istället bara hitta fel? 
 
Det finns många bitterf***or här i världen. Blev livet inte som du tänkt? Folk sitter dagligen och gnäller över väder, värdelösa tv-tablåer och andra petitesser, istället för att göra nåt åt det som man KAN förändra. Nä, fy fan, den dagen jag drabbas av bitterhet får ni skjuta mig. 
 
Sen finns det en hel del överlägsna människor, ja det är vad de tror. Sopråttor som tror att de är nåt mer än nån annan. De är nog de värsta. Dessa fasader. 
 
Jag är så glad över min lilla (?) familj på sex personer, en hund och en råtta. Och jag är så otroligt tacksam över de få personer som varken har dömt eller sagt ett ont ord om det som varit. Nu har vi levt mer svennebanan-liv än vad de flesta av er gjort, i snart ett år. Inte ett bråk! Vardagstjafs, visst. Livet har blivit väldigt mycket annorlunda på det här året. För min del är det väl kanske inte så stor förändring, men Henke lever ett helt annat liv med arbete osv. Och depressionen är förhoppningsvis bortblåst föralltid! 
 
Barnen då? Helt otroligt vilka underbara ungar vi har. De har vuxit ihop och tar hand om varandra. De kommer bra överens och alla har hittat sina roller och sin trygghet i allt. Att dessutom få höra av den andra mamman att barnen har det jättebra här, och att hon ser och känner att de är trygga, det är fantastiskt! 
 
Så för att komma tillbaka till handlingen...skulle JAG döma ut t ex en ensamstående mamma/pappa bara för att JAG tycker att barn ska ha två föräldrar (biologiska eller ej) i sitt hem? Bara för att JAG vill att MINA barn ska ha en stor familj, har jag då rätt att klanka ner på nån annan som gjort ett annat val? Knappast. Alla väljer olika vägar i livet, och ingen har rätt att döma nån annans val. 
 
"Rannsaka ditt eget liv och dina egna misstag innan du börjar döma ut andra."
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Helen

Det är så otroligt skoj att se hur bra ni har det! Vet du att barn andras eller sina egna är det som ger livet det där lilla extra. Som idag när jag fick komma ich kramas med finaste tjejen i världen.. Prata lite vuxen prat med Kim! Komma hem och krama på de två små prinsarna.. Det är livet fast de inte är mina biologiska barn.. Sen fick jag ju faktiskt se hur vårt tjat gått in hos den största prinsen!! Jag tror nog tusan jag skall ge mig in på att skaffa en liten :) en tjej kanske!!! För visst är du barnvakt mm så jag kan fortsätta arbeta och göra karriär

2012-10-03 @ 22:39:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0